دوشنبه 27 تیر 1384

عكس ها و مكث ها، کيهان

روزنامه کيهان در ستون اخبار ويژه روز دوشنبه خود در ارتباط با عکس هايي که سايت ايرانيان منتشر کرده بود نوشته است، انتشار عكس هايي از اكبر گنجي كه او را در اثر اعتصاب غذا ضعيف و رنجور نشان مي دهد، ترديدهايي را درباره ساختگي بودن پروژه اعتصاب غذاي گنجي و بدل شدن او به آلت دست ضد انقلاب زخم خورده از انتخابات، حتي نزد بعضي اصلاح طلبان به وجود آورده است.

کيهان ادامه مي دهد، اين چند عكس يكنواخت در روزهاي گذشته به طور عمده از سوي پايگاه هاي اينترنتي چون «گويانيوز»، (كه به عنوان هماهنگ كننده ضد انقلاب عمل مي كند) «امروز» (كه توسط برخي از اصلاح طلبان تندرو اداره مي شود)، «پيك نت» (نزديك به حزب توده) ، و سايت اينترنتي راديوهاي دولتي آمريكا و انگليس و «فردا» منتشر شده و منشا نامعلومي دارد و اين پايگاه ها هيچ اطلاعاتي درباره نام عكاس و اينكه او چگونه توانسته اين عكس ها را از درون سلول گنجي در اوين بگيرد، منتشر نكرده اند.
در اين ميان «گويانيوز» روز گذشته با اذعان به اينكه اين عكس ها قاعدتا نمي تواند به دست عكاسان مطبوعات يا حتي خانواده گنجي گرفته شده باشد، تلاش كرد انتشار آنها را «پروژه طراحي شده دادستاني تهران» جلوه دهد!
«گويانيوز» در مقاله اي به قلم «ع، مسيح» نوشت:«اين عكس ها احتمالا به دستور مرتضوي گرفته شده است...». نويسنده البته توضيح نداده است كه اولا دادستان تهران چه نفعي مي تواند از انتشار اين عكس ها ببرد و ثانيا عكس هاي تهيه شده از سوي مرتضوي چگونه از پايگاه «گويانيوز» سردرآورده است؟!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه کيهان در پايان مي افزايد، با اين حال اطلاعات تكميلي حاكي از اين است كه عكس هاي منتشر شده از گنجي اساسا مربوط به زندان اوين و دوره اعتصاب غذاي او نيست و خارج از اوين (احتمالا منزل گنجي) تهيه و براي چنين روزهايي ذخيره شده است. ضمن اينكه استفاده از شيوه جعل و مونتاژ در اين عكس ها منتفي نيست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عكس ها و مكث ها، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016