یکشنبه 12 تیر 1384

جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي نسبت به سلامتي اكبر گنجي ابراز نگراني كرد، ايسنا

جبهه مشاركت ايران اسلامي، درباره‌ي آن‌چه تهديد سلامتي اكبر گنجي ناميده، بيانيه‌اي صادر كرده است.


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين بيانيه با ابراز اين عقيده كه خبرهاي نگران‌كننده‌اي از وضعيت اكبر گنجي مي‌رسد و اشاره به آن‌چه اعتصاب غذاي او خوانده شده، آمده است كه گنجي يك زنداني سياسي عقيدتي است كه هم‌اكنون ششمين سال حبسي را كه به زعم صادركنندگان بيانيه، غيرقانوني است، مي‌گذراند.


در ادامه اين بيانيه با ابراز اين ادعا كه در طول اين سال‌ها و روزهاي سخت هيچ‌گاه به تقاضاهاي اوليه‌ي او رسيدگي نشده است، و در وضعيتي بلاتكليف به نحوي نگاه داشته شده كه به ناگزير، افق آينده‌ي خود را كاملا تيره و تار ديده است، با اشاره سخنان بزرگان انقلاب مبني بر آزادي عقيده‌ و اشاره به اين آزادانديشي در فصل حقوق ملت در قانون اساسي اظهار شده است كه امروز عميقا جاي تاسف است كه انسان وارسته‌اي مثل اكبر گنجي كه گذشته و كارنامه او كاملا مشخص است، تنها به دليل آنچه ابراز عقيده متفاوت خوانده شده، به زندان مي‌افتد.


در ادامه اين بيانيه آمده است: هريك از ما ممكن است نسبت به همه مواضع سياسي يا بخشي از افكار آقاي گنجي و ساير زندانيان معترض سياسي موافق نباشيم؛ اما وظيفه‌ي انساني خود و همه‌ي فعالان سياسي و اجتماعي و آزادي‌خواه مي‌دانيم كه از حقوق انساني و قانوني و مدني همه‌ي شهروندان صرف‌نظر از نوع عقيده و تفكرات آنها بي‌شائبه دفاع كنيم.


جبهه مشاركت ايران اسلامي ضمن هشدار به كساني كه آنان را قانون‌شكناني ناميده كه از جايگاه قضايي يا حكومتي، مسندي براي تسويه حساب‌هاي سياسي و فكري ساخته‌اند،‌ تاكيد ‌كرده است هر اتفاقي كه سلامتي و يا خداي ناكرده جان گنجي را در معرض تهديد قرار دهد، به ايجاد لكه سياسي منجر مي‌شود كه شرمندگي آن تا ابد براي مسوولان وجود خواهد داشت و همگان نيز در برابر آن مسوول خواهند بود.


توقف روال گذشته و تجديدنظر در رفتارها و توجه به وضعيت و خواسته‌هاي گنجي و ساير فعالان سياسي زنداني به عنوان تدبيري لازم از سوي اين جبهه مورد تاكيد قرار گرفته و آمده است: لذا ضمن همدردي با آقاي گنجي و خانواده‌اش در دردهاي امروز و ديروزشان، خيرخواهانه از آقاي گنجي تقاضا مي‌كنيم به اعتصاب غذاي خود پايان دهد. سلامتي و جان ايشان نبايد به مخاطره بيفتد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين راستا جبهه مشاركت كوشش خواهد كرد به هر نحو ممكن زشتي اين بي‌عدالتي را آشكار كند و از همه آزادانديشان، متدينان، مدافعان دموكراسي و حقوق بشر، نهادهاي مدني و احزاب مي‌خواهد تمام تلاش خود را براي دفاع از اين زندانيان به‌خصوص اكبر گنجي به كار گيرند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي نسبت به سلامتي اكبر گنجي ابراز نگراني كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016