یکشنبه 12 تیر 1384

حداد عادل در مورد لغو ضيافت و ديدار رئيس سناي بلژيک: به سرو مشروبات الكلي و دست دادن با زنان اعتراض كرديم مراودات پابرجاست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس هفتم، انعكاس خبر لغو ضيافت ناهار در بلژيك و لغو ديدار با رئيس سناي بلژيك را بيشتر از اصل موضوع دانست و تاكيد كرد: اين حادثه تاثيري درمراودات ايران و بلژيك ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، رئيس مجلس هفتم در صحبت‌‏هاي پيش از دستور جلسه علني امروز خود با اشاره به سفر خود به بلژيك گفت: ايران و بلژيك روابط ديرينه‌‏اي دارند.
وي با بيان اين كه مركز بين‌‏المللي بسياري از سازمان‌‏هاي جهان و اتحاديه اروپا در بروكسل است، تصريح كرد: سفر به بلژيك به دعوت رئيس مجلس اين كشور و درپاسخ به بازديد چهار سال قبل رئيس مجلس بلژيك بود.
حداد عادل افزود: در اين سفر با نخست وزير، رئيس نمايندگان و وزير امورخارجه بلژيك ديدار داشتيم و در مورد اوضاع كشور و مسايل منطقه بحث كرديم.
حداد عادل با بيان اين كه در اين سفر دو حادثه جزيي نيز وجود داشت تصريح كرد: لغو يك ضيافت ناهار به دليل آنكه طبق عرف مقامات ايران، نبايد از مشروبات الكلي استفاده مي شد اما بلژيك اين موضوع را نپذيرفت و چون ضيافت بر روابط تاثيري نداشت آن را لغو كرديم. عضو ائتلاف آباد گران در مجلس هفتم افزود: ديدار رئيس سناي بلژيك نيز كه يك خانم بود به دليل اين كه نيم ساعت قبل از ديدار ايشان در خصوص دست ندادن ما اشكال گرفتند و نظر ما هم منفي بود، لغو شد .
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم،گفت: خود بلژيكي‌‏ها و رئيس مجلس سنا، اين موضوع را مطبوعاتي‌‏كردند و عنوان كردند دست ندادن مردان به زنان، نوعي بي احترامي به زنان است كه بلافاصله بنده در مصاحبه‌‏اي با مطبوعات و تلويزيون آنها گفتم؛ دست ندادن مردان به زنان، نشانه بي‌‏احترامي نيست، بلكه نشانه حرمتي است كه مي‌‏خواهيم شأن زنان بيشتر حفظ شود .
حداد عادل سپس در مورد لغو سفرش به ايتاليا تصريح كرد: سفر به ايتاليا از جانب من لغو شد و دليل آن زير پا گذاشتن مساله پروتكل بود كه هر وقت مصلحت باشد به اين سفرخواهم رفت .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مجلس هفتم همچنين در ابتداي جلسه با گرامي داشت ياد شهداي 12 تير ماه حادثه حمله موشكي ناو آمريكايي به هواپيماي مسافر بري ايران گفت : تعجب آورتر از اصل اين اقدام، سكوت مجامع بين المللي در برابر اين رفتار بود، مجامعي كه گاهي بر سر ضايع شدن حق يك فرد جنجال جهاني بر پا مي‌‏كنند اما وقتي نفع خود را در سكوت ببينند نسبت به كشته شدن 300 نفر بي گناه اقدام و عكس العملي نشان نمي دهند.

Copyright: gooya.com 2016