یکشنبه 29 خرداد 1384

«وحيد كليايي» جانباز شيميايي اقدام به خودكشي كرد، ايسنا

وحيد كليايي» جانباز جنگ تحميلي با مصرف حدود 50 قرص اقدام به خودكشي كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران وحيد كليايي، جانباز 25 درصد اعصاب و روان و شيميايي است كه هم اكنون در بخش آي. سي. يو بيمارستان قائم (عج) كرج بستري است.

دكتر الهه حبيبي، متخصص اعصاب و روان و پزشك معالج او در بيمارستان قائم (عج) كرج در گفت‌و‌گويي با ايسنا با اشاره به اين كه جانباز وحيد كليايي در اثر مشكل P.T.S.D (استرس پس از سوانح جبهه) داراي حالت بي‌قراري شديد و بيمارگونه و رفتار پرخاشگر و غيرقابل كنترل است، تصريح كرد: اين جانباز در پي اقدام به خودكشي و عدم كنترل تكانه‌هاي عصبي خود دچار مسموميت شديد شده و حدود پنج روز در بخش آي. سي‌. يوي بيمارستان قائم (عج) بستري شد.

دكتر حبيبي با اشاره به اين كه هم اكنون مشكل مسموميت اين جانباز كنترل شده است، افزود: جانباز كليايي به دليل مشكل اعصاب و روان احتياج به بستري اورژانسي در بخش اعصاب و روان دارد.

وي با اشاره به اين كه در تمامي بيمارستانها و مراكز درماني شهرستان كرج و توابع آن بخش اعصاب و روان وجود ندارد، گفت: با توجه به احتياج فراوان اين شهرستان و اعلام نياز، تا كنون نسبت به ايجاد بخش اعصاب و روان اقدامي صورت نگرفته است.

به گفته وي، وحيد كليايي براي بستري در بخش اعصاب و روان به تهران منتقل مي‌شود.

دكتر حبيبي خاطرنشان كرد: بستري بيماران اعصاب و روان به دليل بي‌قراري و داشتن حالت تهاجمي، توهم و هذيان‌گويي در بخش عمومي موجب ناراحتي ساير بيماران مي‌شود.

به گزارش ايسنا، «وحيد كليايي» جانباز شيميايي همراه پدر، برادر و ديگر نزديكانش، از 13 سالگي عازم جبهه و سالها بعد، بر اثر موج انفجار دچار بيماري اعصاب و روان شد.

به گفته خود وي، همسرش به دليل عدم تحمل وضعيت روحي پيش آمده، او و سه دخترش را ترك كرده و كليايي تحت فشارهاي معيشتي و عاطفي تاكنون بارها اقدام به خودكشي كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين با وجود آن كه پزشك معالج اين جانباز بر نياز او به بستري شدن به منظور جلوگيري از اقدام به خودكشي‌هاي متعدد و كنترل‌هاي تكانه‌هاي عصبي وي تاكيد كرده است، ولي او به علت نداشتن شرايط لازم و بي‌سرپرست ماندن فرزندانش از بستري شدن اجتناب مي‌كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24795

فهرست زير سايت هايي هستند که به '«وحيد كليايي» جانباز شيميايي اقدام به خودكشي كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016