سه شنبه 17 خرداد 1384

نگرانی شدبد در باره وضعیت امید عباسقلی نژاد، تهدید به اعتصاب غذای خشک

اعتصاب غذای امید عباسقلی نژاد وارد دومین هفته خود شد. او که در تیر ماه 1381 در حین اعتراضات دانشجویی دستگیر و در دادگاهی جند دقیقه ای به 3 سال حبس محکوم شده بود، در 8 ماه اخیر از حق جرخصی محروم بوده است. در دادسرای زندانهای تهران به همسر او گفته شده است که سعید مرتضوی این دستور را داده است زیرا او 8 ماه پیش هنگام مرخصی با نشریه شهروند مصاحبه کردهاست.
فریبا هدایتی همسر عباسقلی نژاد در یک تماس تلفنی ابراز داشت: "ماه هاست امید به زندان کچویی در میان تبهکاران تبعید شده است. او حق مرخصی ندارد و از درد کمر، گوش و دندان زجر میکشد اما به او امکان معالجه نمیدهند. ماه هاست که با مراجعات مکرر از طرق قانونی تلاش در کسب حقوق وی داریم اما امروز پس از ده ها بار مراجعه به ادارات مربوطه آقای سالارکیا در دادسرای میدان ارک، ابراهیم عباسقلی نژاد برادر همسرم را از ساختمان بیرون انداخت و به او گفت که دیگر حق ندارد پیگیری کند زیرا دستور توسط آقای دادستان ( سعید مرتضوی) صادر شده است و هیچکس نمتواند کاری بکند.
او همچنین افزود : "در حالی که طبق بخشنامه آقای شاهرودی همه افرادی که کمتر از سه ماه تا پایان محکومیت خود دارند مورد باید آزاد گوند نه تنها از آ زادی امید خبری نیست بلکه شرایط برای او دشوار تر شده است. به همین دلیل امید از یک هفته پیش در تاریخ 11 – 3 – 1384 دست به اعتصاب غذا زده است."
خانم فریبا هدایتی که ساعاتی پس از ملاقات با همسرش با ما سخن میگفت، در ادامه گفت: "به محض اینکه او را دیدم گریه ام گرفت. به شدت ضعیف شده است، نای حرف زدن نداشت و عصبی بود. گفت که اگر به خواسته هایش رسیدگی نشود و حق مرخصی و معالجه در مورد او جاری نگردد اعتصاب غذای خشک آغاز خواهد کرد."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همسر این دانشجوی زندانی در پایان گفت: "از همه انسانهای شریف میخواهم کمک کنید جان امید، پدر دو فرزند خردسال من در خطر است."

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23918

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگرانی شدبد در باره وضعیت امید عباسقلی نژاد، تهدید به اعتصاب غذای خشک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016