جمعه 6 خرداد 1384

اكبر گنجي: اعتصاب غذايم را تا بي‌نهايت ادامه مي‌‏دهم مگر آنكه درخواست‌‏هايم فوراً اجابت شود، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

اكبر گنجي در نامه‌‏اي به بيانيه اخير معاون امور زندان‌‏هاي دادستاني تهران پاسخ داد.

به گزارش "ايلنا" در اين نامه آمده است: اساس مذاكرات من با مسوولان زندان، اعتماد و قول‌هاي آنها مبني بر حل مسائل بود. شرط مذاكره، صداقت است. آقاي سليماني رسماً اعلام كرد كه گنجي در اعتصاب غذا بوده است (روزنامه حمايت، چهارم خرداد 1384). در همين رابطه روز قبل از آن طي اطلاعيه‌اي پيشنهاد داده بودم، مرا در يك اتاق شيشه‌اي نگاه داشته و خبرنگاران 24 ساعته مواظبم باشند. با توجه به مطالب مندرج در روزنامه‌‏ها از قول معاون دادستاني تهران تنها پيمان شكني است و جز ضايع كردن مديركل زندان‌‏هاي استان تهران ثمري ندارد، از صبح روز پنج‌‏شنبه (53/3/84) به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهم داد، هر چند كه ديروز هم جز مقداري آب سوپ چيزي نخوردم. با توجه به ادامه اعتصاب غذا همان‌‏طور كه پيش از اين نيز گفته‌ام، همه مي‌دانند مسووليت آن با چه شخصي خواهد بود.
در ادامه نامه اكبرگنجي آمده است: كولاكوفسكي؛ فيلسوف لهستاني مي‌گويد؛ دروغ در رژيم‌هاي توتاليتر فضيلت است. تمام نظام‌هاي اخلاقي دروغ را يكي از رذايل اخلاقي مي‌دانند و به گفته علامه طباطبايي اگر دروغ در جامعه‌اي شايع شود، نظم آن جامعه مختل خواهد شد، اما نظام‌هاي اقتدارگرا بدون دروغ كارشان سامان نمي‌گيرد. دروغ‌‏هايي مثل اينكه زنداني سياسي نداريم، سلول انفرادي نداريم، اعتصاب غذا نداريم و زنداني، بيمار نيست، اينها بخش كوچكي از دروغ‌‏هايي كه عليه دگرانديشان زنداني گفته مي‌‏شود.
در ادامه نامه اكبر گنجي آمده است: آقايان بر مبناي يك "مغالطه تعريفي"، مشكلات خود را مثلاً حل مي‌‏كنند، مي‌‏گويند زنداني سياسي نداريم، چون در قانون، آن را تعريف نكرده‌ايم. مي‌دانيم بسياري از امور واقع، تعريف نشده‌اند. مثل اين است كه گفته شود بيماري ايدز وجود ندارد، چون در علم پزشكي هنوز تعريف دقيق و روشني درباره آن وجود ندارد. پر واضح است زنداني سياسي كسي است كه به خاطر عقايد و نظراتش و انتقادهايي كه از نظام حاكم مي‌كند، گرفتار شده است. داستان سلول انفرادي هم بر همين وجه است؛ در حالي كه بند 2 الف كاملا به شكل سابق است، تنها در يك طبقه از بند 240 هر دو سلول انفرادي به يك سلول تبديل شده است؛ حال آقايان مي‌گويند سلول انفرادي نداريم. زنداني اگر در كره مريخ يا كاخ نياوران هم به تنهايي نگاه داشته شود، در حال انفرادي است. آنها اعتصاب غذا را هم نمي‌پذيرند، چون به ضررشان است. اعتصاب غذا حريم ممنوعه‌اي است كه كسي نبايد وارد آن شود و اگر شد گناه كبيره‌اي است كه كسي نبايد از آن دم زند. بيمار هم نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه نامه گنجي آمده است: تنها راهي كه مي‌‏ماند اين است كه پنج تن از پزشكان مشهور و مستقل كشور كه در رشته خود جزو متخصصان به نام محسوب مي‌شوند، مرا معاينه و نظر خود را اعلام نمايند.
اكبرگنجي در ادامه آورده است: همه مي‌‏دانند كه حكم زندان من غير قانوني است؛ من اعتصاب غذاي را تا بي‌نهايت ادامه خواهم داد، مگر آنكه نه تنها درخواست‌‏هايم فوراً اجابت شوند، بلكه دروغ‌‏هايي كه گفته شده نيز رسماً پس گرفته شود. نكته ديگر اينكه آقاي دكتر مولايي شاهد مذاكرات بود؛ اگر صلاح ديده شود، ايشان كل آن را افشا خواهد كرد. لازم به ذكر است، هرگونه خبري درباره من فقط از سوي همسر و وكلايم اعلام شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23276

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اكبر گنجي: اعتصاب غذايم را تا بي‌نهايت ادامه مي‌‏دهم مگر آنكه درخواست‌‏هايم فوراً اجابت شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016