چهارشنبه 4 خرداد 1384

گزارش اختصاصي خبر نامه دانشجويان ايران از نا آرامي هاي كوي دانشگاه تهران

- حوالي ساعت 18 اطلاعيه اي با عنوان" تجمع و اعتراض" در كوي دانشگاه تهران توزيع شده بود كه در آن آمده بود: "صداي پاي فاشيسم به گوش مي رسد! صداي چكمه هاي نيروهاي نظامي در فضاي ايران طنين انداز است! چهره بي نقاب فاشيسم از پشت اين انتخابات حكومتي رخ مي نمايد! به پا مي خيزيم! اعتراض مي كنيم و رسالت دانشجويي خويش را پاس مي داريم !"
- ساعت 21 دانشجويان با حركت از مقابل درب اصلي كوي به سمت درب حايل بين كوي دانشگاه تهران و علوم پزشكي دانشگاه تهران راه پيمايي كردند. آنان شعار مي دادند "... ورشكسته، برگرد به باغ پسته"، " اي ... آزاده ، ... چشم به راته"
- مقارن ساعت 21:30 دقيقه دانشجويان ديگر بار قصد خروج از كوي را داشتند كه اينبار نيز ماموران حراست دانشگاه به اتفاق شمار زيادي از انتظامات به مقابله و سركوب دانشجويان پرداختند. در اين هنگام دانشجويان خشمگين با شنيدن خبر قبول حكم حكومتي توسط اصلاح طلبان اعتراض خود را تشديد و شعار هاي :" اصلاح طلب حيا كن ، مملكتو رها كن"، " اصلاح طلب حكومتي ، هو هو" و "معين ... ، جزيي از اين نظام است "را سر دادند.



گزارش اختصاصي خبر نامه دانش جويان ايران از نا آرامي هاي كوي دانشگاه تهران

دوشنبه شب مورخ 2 خرداد 1384 كوي دانشگاه تهران بار ديگر شاهد خيزش دانش جويان آزادي خواه بود. فرزندان ايران به پا خاستند تا بر سر استبداد و استبداديان فرياد بر آورند : "دانشجو سرباز هميشه جاويد آزادي است". داشن جويان به بهانه رد صلاحيت گسترده نامزد هاي انتخابات رياست جمهوري تاكيد كردند كه ساختار سياسي متصلب حاكم اجازه هيچ گونه كنش مثبت سياسي در جهت آرمان هاي آنان يعني آزادي، دموكراسي، حقوق بشر و عدالت اجتماعي را نمي دهند. آنان با خطاب قرار دادن پذيرندگان حكم حكومتي، اصلاح طلبان حكومتي را تحكيم بخش پايه هاي ديكتاتوري حاكم ناميدند.
آنچه در پي مي آيد گزارش اختصاصي خبر نامه دانش جويان ايران از ناآرامي هاي دوشنبه شب 2/3/1384 مي باشد.
حوالي ساعت 18 اطلاعيه اي با عنوان" تجمع و اعتراض" در كوي دانشگاه تهران توزيع شده بود كه در آن آمده بود:
""صداي پاي فاشيسم به گوش مي رسد! صداي چكمه هاي نيروهاي نظامي در فضاي ايران طنين انداز است! چهره بي نقاب فاشيسم از پشت اين انتخابات حكومتي رخ مي نمايد! به پا مي خيزيم! اعتراض مي كنيم و رسالت دانشجويي خويش را پاس مي داريم !
پس از رد صلاحيت گسترده داوطلبان مجلس شوراي اسلامي در سال 1382 از سوي شوراي ارتجاعي نگهبان، عروسك هاي خيمه شب بازي در جايگاه نمايندگان مردم تكيه زده اند تا به دروغ خود را نماينده ملت ايران بنامند و امروز در گذار پر شتاب خود به سوي يك حكومت مستبد و يكپارچه، در حال بر انداختن گوشه اي ديگر از اين پرده هستند. رد صلاحيت كانديداهاي رياست جمهوري در انتخابات پيش رو گواه آن است كه حكومت نه تنها به كمترين حقوق و آزادي هاي فردي در اين كشور وقعي نمي نهند، بلكه امروز با قرار گرفتن در آستانه بحران هاي پياپي و شديد نيز در صدد آن است كه همچون گذشته حد اقل وجهه اي شبه دموكراتيك از خود باقي بگذارد. آن گاه كه قدرت به مضيقه مي افتد باطن خويش را آشكار مي كند! عنايت آشكار صاحبان قدرت نيرو هاي نظامي و يا با پيشينه نظامي نشان از عزم راسخ آنان براي اعمال بي پرده ي قدرت است .
دانشجويان آگاه و آزادي خواه هيچگاه در برابر يكه تازي عمال قدرت و ثروت سكوت نمي كنند پس به پا مي خيزيم و بر اين ننگ فرياد مي زنيم.
آري اين صداي پاي فاشيسم نيست، فاشيسم پشت در است!
وعده ما ساعت 19:30 مقابل درب ساختمان 19 و سلف سرويس.
چيزي نگذشت كه دانشجويان آزادي خواه بعد از رويت اطلاعيه راس ساعت اعلام شده پس از تجمع در برابر ساختمان 19 با سر دادن سرود يار دبستاني و اي ايران حركت خويش را با راهپيمايي بين ساختمان هاي كوي آغاز كردند. آنان با شعار" دانشجو به پا خيز" خواستار پيوستن ديگر دانشجويان به خود شدند. در زمان كوتاهي شمار معترضان به بيش از 500 نفر رسيده بود كه كوي دانشگاه شاهد حضور سراسيمه انتظامات و حراست شد. درب اصلي كوي غل و زنجير شد و نيروهاي پليش ضد شورش اطراف كوي را به محاصره در آوردند دانشجويان با ديدن اين وضعيت عزم به خروج از كوي و پيوستن به مردمي كردند كه در آن سوي نرده هاي آهنين انتظار آنان را مي كشيدند آنان فرياد مي زدند:" دانشجو ،مردم، اتحاد اتحاد "
ساعت 21 دانشجويان با حركت از مقابل درب اصلي كوي به سمت درب حايل بين كوي دانشگاه تهران و علوم پزشكي دانشگاه تهران راه پيمايي كردند. آنان شعار مي دادند "... ورشكسته ، برگرد به باغ پسته" و " اي ... آزاده ، ... چشم به راته"
معترضان با از ميان برداشتند درب حايل به دانشجوياني كه در كوي علوم پزشكي تجمع كرده بودند پيوستند و جمعيت معترض را به بيش از 700 نفر افزايش دادند. معترضان با راهپيمايي در كوي علوم پزشكي اعتراض خويش را نسبت به پايمال شدن حقوق مردم اعلام داشتند و خواستار تغييرات بنيادين در ساختار سياسي نظام حاكم شدند.
مقارن ساعت 21:30 دقيقه دانشجويان دگر بار قصد خروج از كوي را داشتند كه اينبار نيز ماموران حراست دانشگاه به اتفاق شمار زيادي از انتظامات به مقابله و سركوب دانشجويان پرداختند. در اين هنگام دانشجويان خشمگين با شنيدن خبر قبول حكم حكومتي توسط اصلاح طلبان اعتراض خود را تشديد و شعار هاي :" اصلاح طلب حيا كن ، مملكتو رها كن" ، " اصلاح طلب حكومتي ، هوهو" و "معين ... ، جزيي از اين نظام است "را سر دادند.
در چنين فضايي دانشجويان معترض با تجمع نشسته در برابر درب اصلي كوي علوم پزشكي اقدام به برگزاري تريبون آزاد كردند. يكي از معترضان با ايراد سخن در اين تريبون اصلاح طلبان حكومتي را مورد خطاب قرار داده و گفت:" سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و جبهه مشاركت ايران اسلامي با قبول حكم حكومتي در برابر استبداد ديكتاتوري سر تعظيم فرود آوردند، پس آنان نمي توانند داعيه دار آزادي و دموكراسي باشند." اين دانشجو كه سخنانش با تشويق هاي مستمر معترضان همراه بود در ادامه و در پاسخ به در خواست مسئولين جهت اتمام تجمع گفت:"" دانشجو سرباز هميشه جاويد آزادي است. دانشجو به امر كسي بر نمي خيزد كه به امر كسي بنشيند." وي سخنانش را اينچنين ادامه داد:" امروز فرصت تاريخي كه بيش از صد سال انتظار آن را مي كشيديم فرا رسيده است و آن فراهم شدن زمينه اتحاد نيرو هاي آزادي خواه پايبند به آزادي، دموكراسي، حقوق بشر و عدالت اجتماعي است. كساني كه در برابر كُرنش اصحاب قدرت سر تعظيم فرو مي آورند و حقوق مردم را بازيچه منافع حزبي خود مي كنند نمي توانند در اين اتحاد حضور داشته باشند. امشب اصلاح طلبان حكومتي با پذيرش حكم حكومتي در تاييد صلاحيت نامزدشان رسما از جبهه دموكراسي خواهي خارج شدند. بدا به حال كساني كه ورود آن ها به عرصه قدرت حكم حكومتي باشد. آيا چنين جرياني مي تواند ايران را به دموكراسي رهسپار سازد؟ زنده باد جبهه پالايش شده دموكراسي خواهي." وي كه سخنانش مرتب با استقبال و تشويق حضار قطع مي شد ادامه داد :" هدف و رسالت جنبش دانجويي مشخص است آزادي، دموكراسي، حقوق بشر و عدالت اجتماعي آرمان ماست. براي رسيدن به آن از هيچ كوششي دريغ نخواهيم كرد و از جان و دل براي رسيدن به آن ها مي جنگيم." وي در پايان صحبت هايش خواستار اتمام تجمع و اعتراض دانشجويان و دوري از خشونت ورزي شد.
يكي ديگر از دانشجويان در سخناني تاكيد كرد:"دانشجويان بازيچه احزاب و عمال حكومت نخواهند شد و كساني را كه به دنبال ساختن نردبان از مطالبات مردم و دانشجويان هستند را خواهند شكست."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان تريبون آزاد دانشجويان معترض راهپيمايي خويش را در محوطه كوي پزشكي و كوي دانشگاه تهران ادامه دادند. جمعيت آنان كه بيش از هزار نفر مي بود با سر دادن شعار هايي بر ضد ... به سمت يكي از در هاي كوي دانشگاه( درب جنب اداره پست امير آباد) رهسپار شدند. معترضان با شكستن در، رو در روي نيرو هاي پليس ضد شورش قرار گرفتند. دانشجويان با مشاهده گارد ويژه سركوب شعار مي دادند:" باز هم ... وحشي". در اين لحظات سنگ پراكني دانشجويان به سمت گارد ويژه آنان را وادار به عقب نشيني از موضع خود كرد. صد ها معترض با خواندن يكپارچه سرود يار دبستاني و اي ايران لرزه بر اندام گارد ويژه سركوب انداختند. چنانچه هر چه زمان مي گذشت بر عده سركوب گران افزوده و دانشجويان آزادي خواه بيشتري به تجمع مي پيوستند. سرانجام حوالي ساعت 24 دانشجويان تجمع خود را در شب اول پايان دادند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23151

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش اختصاصي خبر نامه دانشجويان ايران از نا آرامي هاي كوي دانشگاه تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016