جمعه 2 اردیبهشت 1384

نصب «دستگاه كنترل‌كننده اثر انگشت» در خوابگاه دخترانه دانشگاه اصفهان، دانشجويان ايران

مدير كل حراست دانشگاه اصفهان: اين دستگاه تنها اثر انگشت شخصي براي آن تعريف مي‌شود و تنها مشخصات نامي و شماره دانشجويي به آن وارد مي‌شود.
شرايط جامعه‌ به گونه‌ايست كه شخصا لازم مي‌دانم محدوديت ميان زنان و مردان اعمال شود. شايد هم در آينده‌ نزديك اين دستگاه در خوابگاه دانشجويان پسر نيز نصب گردد.

مدير كل حراست دانشگاه اصفهان در خصوص نصب دستگاه كنترل‌كننده اثرانگشت در خوابگاه دخترانه دانشگاه، گفت: نصب اين دستگاه هيچ ارتباطي با حراست ندارد و مربوط به امور خوابگاهها و دانشجويي است كه براي حضورغياب دانشجويان از آن استفاده مي‌كند.
مهندس دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، تصريح كرد: اين دستگاه تنها اثر انگشت شخصي براي آن تعريف مي‌شود و تنها مشخصات نامي و شماره دانشجويي به آن وارد مي‌شود.
وي افزود: انگشت‌نگاري يك بحث حقوقي است، ولي شامل اين كار نمي‌شود و اين كار اقدام امنيتي محسوب نمي‌شود.
دهقان در مورد اينكه چرا از سيستم حضور و غياب به وسيله كارت استفاده نمي‌شود، گفت: اعتماد به دستگاه نسبت به كارت بيشتر است و حضور و غياب با دقت بيشتري انجام مي‌شود.

وي در خصوص ضرورت حضور و غيات دانشجويان، توضيح داد: در حال حاضر با آنكه كنترل مي‌كنيم مشكلات بسياري وجود دارد و اگر حتي اين مقدار كنترل كه به لحاظ حفظ امنيت دانشجويان اعمال مي‌شود نيز برداشته شود نيمي از خانواده‌هايي كه فرزندان خود را به دانشگاه‌ها مي‌فرستند از اين كار منصرف خواهند شد.

احتمال نصب «دستگاه كنترل‌كننده اثر انگشت» در خوابگاه پسران در آينده‌ نزديك مدير كل حراست دانشگاه اصفهان در خصوص اينكه چرا نظارت و كنترل بر خوابگاه‌هاي دانشجويان دختر نسبت به دانشجويان پسر بيشتر اعمال مي شود و اين درحاليست كه حتي در خوابگاه‌هاي دانشجويان پسر حضور و غيابي صورت نمي‌گيرد، گفت: شرايط جامعه‌ به گونه‌ايست كه شخصا لازم مي‌دانم محدوديت ميان زنان و مردان اعمال شود. شايد هم در آينده‌ نزديك اين دستگاه در خوابگاه دانشجويان پسر نيز نصب گردد.

وي ادامه داد‌: ‌اين سخت‌گيري هيچ نفعي براي مسئولان دانشگاه ندارد و تنها اثرات مثبت آن مستقيما متوجه دانشجو است و ما اميدواريم به آن حد از رشد اجتماعي دست يابيم كه در مناسبات اجتماعي، رفتار برابري داشته باشيم.

وي يا بيان اينكه نصب يك دستگاه در دانشگاه يزد و چندين دانشگاه ديگر نيز آزمايش شده و با اعتراض دانشجويان مواجه شد، گفت: اين امر حكايت از عدم رضايت دانشجويان از اين اقدام است و مي‌توان با يك نظرسنجي استفاه از آن را ملزم يا غيرملزم كرد. همچنين بايد قبل از اين كار نظرسنجي و اعتماد سازي نماييم و اطلاع رساني شفاف انجام دهيم.

دهقان در عين حال توضيح داد: شايد در ميان دانشجويان مصرف موادمخدر به صورت تفنني و تفريحي باشد ولي حتي يك نفر معتاد نيز نداشته باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهندس دهقان مدير كل حراست دانشگاه اصفهان در خصوص دانشجويان زنداني در طول چند سال اخير، اظهاركرد: هيچ يك از دانشجويان دانشگاه اصفهان حداقل از سال 77 تاكنون بازداشت يا زنداني نشده‌اند و اگر موردي هم وجود داشته مربوط به خارج از دانشگاه و شكايت خصوصي بوده است.

وي با بيان اينكه، هيچ معتقد نيستم دانشجو كار مخفي مي‌كند و فعاليتهاي سياسي بايد مخفي باشد، تصريح كرد بايستي بستر باز فعاليتهاي سياسي دانشجويان فراهم شود و از جانب حراست اطمينان مي‌دهيم هيچ يك از فعالان سياسي مراقب يا به پا ندارند و چنين چيزي وجود ندارد، حتي در جلسات تشكلها، هيچ فيلمبرداري يا ضبطي صورت نمي گيرد، ممكن است تنها يك گزارش از وقايع جلسه گرفته شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21402

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نصب «دستگاه كنترل‌كننده اثر انگشت» در خوابگاه دخترانه دانشگاه اصفهان، دانشجويان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016