جمعه 19 فروردین 1384

حکم قضایی 99 ماه تعليق براي سه دانشجوي دانشگاه صنعتي سهند تبريز، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: قاضي شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي تبريز سه دانشجوي دانشگاه صنعتي سهند تبريز را پس از صدور راي كميته انضباطي به "دو ترم تعليق" به 99 ماه تعليق محکوم کرد.
قاضي "علي اکبري"، رييس شعبه دوم دادگاه انقلاب تبريز ،طي حکمي"بهروز صفري"، مسيول وقت واحد سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز ،"اتابک موسوي نسب"، دبير وقت آن انجمن اسلامي و عضو شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت (طيف علامه) و "سيد محسن نوربخش" مسيول وقت واحد تشکيلات اين تشکل سياسي دانشجويي را پس از تصميم كميته انضباطي دانشگاه صنعتي سهند تبريز به "صدور حكم تعليق دو ترم نفرات اول و دوم "، به ترتيب به پنجاه و چهارماه ، سي و شش ماه و نه ماه و يک روز تعليق محکوم نمود.
در ليست بلند اتهامات اين سه دانشجوي سياسي آمده است:
1- اجتماع و تباني بر ضد امنيت داخلي كشور
2- اخلال در نظم
3-اهانت و توهين به مقام معظم رهبري و تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران با توجه به گزارش فرماندهي منطقه مقاومت بسيج سپاه آذربايجان شرقي
4- صدور بيانيه در نشريات و سايت هاي ضد انقلابي بر عليه نظام و مسيولين
5-دعوت از افراد مسئله دار و معاند نظام {به دانشگاه}
6-حمايت از محكومين {سياسي}
7-ايجاد تشنج و تحريك دانشجويان
8- بدنام كردن نظام و زير سوال بردن عمل كرد آن در اذهان عمومي و بين المللي
بخش هايي از اين حکم اشاره کرده است به : راي صادره با توجه به نظريه تفصيلي كارشناسي اداره كل اطلاعات استان آذربايجان شرقي و پس از تصميم كميته انضباطي دانشگاه صنعتي سهند تبريز در صدور حكم تعليق دو ترم نفرات اول و دوم تعليق نفر سوم به سبب ارتكاب جرائم فوق الذكر عليرغم اخطارو تذكر از ناحيه مسئولين دانشگاه و حراست و معاون سياسي استانداري محترم آذربايجانشرقي و اداره كل اطلاعات استان به اعمال غير قانوني خود ادامه داده كه در نهايت با دستور برخورد قاطع با عناصريكه درصدد ناامن كردن محيط دانشگاه و ايجاد تشنج در جامعه و پيگيري هاي مكرر از طرف دادگاه پس از احضار و برخورد از ناحيه اداره كل اطلاعات استان صادر شده است.
در حکم قاضي شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي تبريز با استناد به مواد قانون آمده است: با التفات به مراتب فوق بزهكاري نامبردگان بنظر محرز و مسلم است كه به استناد مواد 500 و 514 و 610 از قانون مجازات اسلامي {بهروز صفري}رديف اول را از نظر تبليغ عليه نظام به شش ماه و از لحاظ اهانت و توهين به مقام معظم رهبري به تحمل يك سال و از حيث اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايم برعليه امنيت داخلي كشور به سه سال حبس تعزيري .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين حکم در مورد "اتابک موسوي نسب" آورده است: رديف دوم را از نظر تبليغ به چهار ماه و از حيث اهانت و توهين به مقام عظماي ولايت به هشت ماه حبس و از لحاظ اجتماع و تباني بر ضد امنيت داخلي كشور به دو سال حبس تعزيري.
در ادامه راي دادگاه آمده است ،{سيد محسن نوربخش} رديف سوم را با رعايت بندهاي 3 و 5 و 6 ماده 22 قانون مجازات اسلامي از نظر اجتماع و تباني بر ضد امنيت داخلي كشور به شش ماه و از لحاظ تبليغ برعليه نظام جمهوري اسلامي به تحمل 91 روز حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت.
در پايان اين راي آمده است:كليه محكوميت هاي هر سه نفر را به ترتيب رديف براي مدت چهار و سه و دو سال تعليق در صورتيكه هر يك از محكومين در مدت تعليق بدون عذر موجه از دستور دادگاه موضوع اين ماده تبعيت ننمايد بر حسب درخواست دادستان پس از ثبوت مورد در دادگاه صادر كننده حكم تعليق ، براي بار اول بمدت تعليق مجازات او يكسال افزوده و براي بار دوم حكم تعليق لغو و مجازات معلق به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.

پيمان پاک مهر . روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:0098 914 415 7400

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20269

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حکم قضایی 99 ماه تعليق براي سه دانشجوي دانشگاه صنعتي سهند تبريز، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016