چهارشنبه 17 فروردین 1384

رای گيری برای انتخاب بهترين وبلاگ مدافع آزادی بيان، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز بيش از شصت وبلاگ مدافع آزادی بيان را برای مرحله رای گيری انتخاب کرده است. از امروز همه ی کاربران مي توانند با شرکت در رای گيری وبلاگ مورد نظر خود را برگزينند. هر کاربر مي تواند در هر بخش به يک وبلاگ رای دهد. در مجموع شش بخش وجود دارد آفريقا و خاور ميانه، امريکا، آسيا، اروپا و ايران.

وبلاگ ها در کشورهاي سرکوبگر آزادی بيان بديلي برای اطلاع رساني آزاد در برابر رسانه های سنتي که تحت کنترل و سانسور حکومت ها قرار دارند، هستند و در کشورهایي که آزادی بيان را محترم مي شمارند، فضايي برای انتشار تحليل ها و اسناد و نظراتي که به شکل منظم توسط رسانه های بزرگ حذف مي شوند. هدف از انتخاب بهترين وبلاگ مدافع آزادی بيان، جلب توجه افکار عمومي به اهميت امروز وبلاگ در چهار گوشه ی جهان، بعنوان ابزارمدرن برای مبارزه با سانسور و اطلاع رساني مستقل است. و ارج گذاری به وبلاگ نويساني که از اين ارزش دفاع مي کنند و گاه برای آن هزينه ای سنگين مي پردازند. در ايران، امروز دو وبلاگ نويس در زندان بسر مي برند.

گزارشگران بدون مرز با احتساب شرايطي ليستي را انتخاب و به رای کاربران مي گذارد. در ليست منتخبان وبلاگ هايي به زبانهای انگليسي، فرانسوی ، روسي ، عرب ، فارسي ، اسپانيايي و آلماني حضور دارند. تنها ايران بنا به اهميتي که وبلاگ نويسي در اين کشور دارد بعنوان بخشي مجزا از نظر تقسيم بندی جغرافيايي جهان در نظر گرفته شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از امروز اين کاربران اينترنت هستند که با رای خود بهترين وبلاگ مدافع آزادی بيان را انتخاب مي کنند.هر کاربر مي تواند به يک وبلاگ و فقط يک وبلاگ در هر بخش جفرافيايي رای دهد. در هر بخش يک برنده وجود خواهد داشت.
رای گيری روز اول ژوئن 2005 به پايان خواهد رسيد و دو هفته بعد نتايج رای گيری اعلام خواهد شد.

وبلاگ های منتخب فارسي

استيچه
اکنون
اميد معماريان
پنجره ی التهاب
خورشيد خانم
روزگار ما
روزنامه نگار نو
زيتون
سردبير خودم
سرزمين آفتاب
شبنامه ها
شبح
شبنم فکر
طنين سکوت
فانوس
قاصدک
وب نامه
وب نگار
يادداشت های نيک آهنگ کوثر

برای رای دادن به www.internet.rsf.org و يا سايت فارسي گزارشگران بدون مرز مراجعه کنيد

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20189

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رای گيری برای انتخاب بهترين وبلاگ مدافع آزادی بيان، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016