چهارشنبه 17 فروردین 1384

ما خواستار استرداد جسد زهرا کاظمی به فرزندش در کانادا و تشکيل کميسيون مستقل بين المللی هستیم، فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر

ترجمه اطلاعیه "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی"


قتل زهرا کاظمی: ما خواستار استرداد جسد به فرزندش در کاناداو تشکيل کميسيون مستقل بين المللی هستیم

نهادهای حقوق بشری و مدنی کانادا !
نمايندگان پارلمان کانادا!
مردم انساندوست کانادا !

نزديک به دوسال از قتل خانم زهرا کاظمی ، خبرنگار کانادائی ـ ايرانی در زير شکنجه در زندان جمهوری اسلامی ايران می گذرد . شهادت اخير دکتر شهرام اعظم پزشک شاغل در بيمارستان وابسته به سپاه پاسداران مبنی بر شکنجه و تجاوز به وی بر صحت گزارشات قبلی می افزايد .

درخواست اخير وزير امور خارجه کانادا از حکومت ايران برای روشن ساختن حقيقت ، مارا به يادآوری اين نکته بسيار مهم ملزم می دارد که در ساختار کنونی قدرت در رژيم ايران انتظار اجرای عدالت و روشن شدن حقيقت با توجه به سابقه طولانی آن در نقض گسترده ، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر ، ممکن نيست .

براين اساس ما "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی"، در اولین فدم همچون گذشته خواستار اقدامات زير می باشيم :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

1 ـ استرداد جسد خانم زهرا کاظمی به فرزندش استفان هاشمی در کانادا .
2 ـ تشکيل کميسيون مستقل بين المللی برای تحقيق در ارتباط با پرونده فوق .

علاوه بر خواستهای ذکر شده، دولت کانادا می تواند با ارائه قطعنامه پيشنهادی به شصت و يکمين کميسيون حقوق بشر سازمان ملل که هم اکنون در ژنو جريان دارد ، خواستار محکوميت رژيم ايران در رابطه با نقض کسترده ، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر شود و با اين گام جديت خود را در پيگيری اين پرونده نشان دهد.

فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی
6 آوریل 2005 برابر با 17 فروردین 1384
IHRNENA@gmail.com

Copyright: gooya.com 2016