یکشنبه 14 فروردین 1384

اولين گروه بازرسان آژانس بين‌الملل انرژي اتمي در سال 84 وارد كشور شدند، خبرگزاري فارس

دور جديد بازرسي‌هاي آژانس بين‌الملل انرژي اتمي در سال 84 آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري فارس اين هيات 4 نفره كه دوم ارديبهشت ماه در كشور ما خواهند بود، از سايتهاي مختلف و مراكز هسته‌اي بازديد خواهند داشت.
پذيرش بازرسان آژانس در چارچوب همكاريهاي ايران با اين تشكيلات بين‌المللي صورت مي‌گيرد و هدف از آن شفاف‌سازي فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز ايران است.
تاكنون 900 نفر روز بازرسي از مراكز مختلف هسته‌اي و نظامي ايران توسط بازرسان انجام شده كه بسياري از آنها بازرسيهاي سرزده يا اتهامي بوده است كه بدون اعلام قبلي براي سنجش صحت ادعاهاي ايران انجام شده و با اين وجود بازرسان تاكنون به هيچ گونه موردي از نقض قوانين آژانس توسط ايران دست نيافته‌اند.
مسئولان ايران اميدوارند آژانس بدون اعتنا به فشارها و اعمال نفوذ آمريكا تنها براساس واقعيتهاي موجود و مشاهدات گروههاي بازرسي در خصوص فعاليت‌هاي صلح‌آميز ايران قضاوت نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حال حاضر فعاليت غني‌سازي به شكل كامل متوقف شده است و براساس اظهارات مسئولان در صورت بي‌نتيجه بودن مذاكرات ايران و اروپا از سر گرفته مي‌شود و تعليق‌ داوطلبانه منتفي مي‌گردد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20068

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اولين گروه بازرسان آژانس بين‌الملل انرژي اتمي در سال 84 وارد كشور شدند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016