چهارشنبه 10 فروردین 1384

لاريجاني: اقوام ايراني جزء‌‏لاينفك هويت ملي كشورند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مردم تركمن يكي از اقوام پرشور حماسي و با معرفت در اير ان عزيز هستند و معنويت و اخلاق سرشار آنان حكايت از علايق ديني تركمن ها دارد.

به گزارش ايلنا, دكتر علي لاريجاني, در ادامه ديدار از استان گيلان وارد شهر "آق قلا" شد و با مردم صميمي اين شهر ديدار كرد.
دكتر لاريجاني, طي سخناني كه در جمع اهل تسنن شهر آق‌‏قلا ايراد كرد, به تجليل از نقش مردم تركمن پرداخت و گفت: مردم تركمن يكي از اقوام پر شور و با معرفت در ايران هستند.
وي, با اشاره به خصوصيات برجسته و اخلاقي مردم تركمن از جمله احترام به بزرگان و سالمندان , گفت: احترام به بزرگان نزد تركمن‌‏ها بيش از ساير اقوام است و از سنت‌‏هاي حسنه ماخوذ از اسلام به شمار مي‌‏رود.
دكتر لاريجاني, با تاكيد بر اين كه كشور ايران چتري براي همه اقوام مختلف است, گفت‌‏: در زمان رژيم ستم‌‏شاهي حقوق تركمن‌‏ها رعايت نمي‌‏شد و فشار بر تركمن‌‏ها زياد بود ؛ اما امروز اين‌‏گونه نيست و حتي مدارس علميه اهل تسنن نيز براي تركمن‌‏ها داير است و امروز به بركت انقلاب اسلامي جوانان مومن و با استعداد تركمن در ميادين علمي سراسر كشور حضور دارند و در آينده كشور و عرصه پيشرفت و تعالي ايران حضور خواهند داشت.
به گفته دكتر لاريجاني, نخبگان اقوام مختلف از جمله تركمن‌‏ها براي همه ايرانيان ارزشمند هستند و اصولا هويت ملي ما جداي از هويت اقوام ترك, تركمن , بلوچ , لر و ساير اقوام نيست.
وي افزود: امروز ايران به دليل نيروهاي متخصصي كه در آغوش خود پرورش داده, ظرفيت لازم براي جهش بزرگ به سمت انقلاب تكنولوژيك را فراهم كرده است و اين ظرفيتي است كه اگر بخواهيم استقلال ملي خود را حفظ كنيم و سطح كشورمان را به تراز اول برسانيم, بايد از آن بهره جست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر لاريجاني, با ابراز اميدواري نسبت به آينده درخشان ايران اسلامي, گفت: مديراني كه در "دولت اميد" بر سر كار خواهند آمد انسان هايي پايبند به اسلام معتقد به عدالت و متكي بر نخبگان داخلي خواهند بود.
دكتر لاريجاني, در پايان سخنراني خود در شهر آق‌‏قلا به سوالات شركت‌‏كنندگان در زمينه‌‏هاي مختلف پاسخ گفت و از جمله به دوره تصدي مسووليت خود در صدا و سيما اشاره كرد و افزود: تمام تلاش خود را به كار گرفتيم تا صدا و سيما بتواند در جهت شكوفايي فرهنگ ها و آداب و رسوم و ادبيات اقوام مختلف ايراني حركت كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19953

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: اقوام ايراني جزء‌‏لاينفك هويت ملي كشورند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016