پنجشنبه 27 اسفند 1383

مجلس خبرگان: ایران از حق طبیعی استفاده ار انرژی اتمی صرفنظر نمی کند، آفتاب

آفتاب: مجلس خبرگان رهبری روز گذشته با انتشار بیانیه ای 10 بندی به سیزدهمین جلسه این مجلس پایان داد. این درحالی است که به سبب اهمیت موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای یکی از بندهای این بیانیه به این مسیله اختصاص داده شده است.
------------------------------------------------


متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ماه محرم و صفر يادآور فداكاري‌هاي سالار شهيدان ابي عبدالله (ع) و خاندان پاك و ياران صادق و مخلص آن حضرت است. نهضت عاشورا در عاشوراي سال ‌61 هجري آغاز شد اما آغازي كه پايان نداشته و تا ابد تداوم مي‌يابد.

نهضتي كه گستره زمان و زمين را به لرزه درآورده و در شرق و غرب عالم، عرصه را بر مستكبران تنگ كرده است، انقلاب شكوه‌مند اسلامي ايران در حدوث و بقاء از ميوه‌هاي ارزشمند آن شجره طيبه است. نمايندگان مجلس خبرگان با عرض تقدير و تشكر از حضور ارزشمند و معنوي مردم عزيز در مراسم عزاداري حضرت امام حسين (ع) و با آرزوي تعميق اين مراسم انسان ساز و گسترش آن، مطالب ذيل را مورد تاكيد قرار داده و به اطلاع ملت شريف ايران مي‌رسانند:

‌1ـ فرهنگ ايثار و شهادت كه برگرفته از فرهنگ عاشوراست راز و رمز سربلندي و عزت مردم عزيز ايران بوده و خواهد بود. بايد همگان در پاسداري از اين فرهنگ كوشيده و در جهت گسترش آن تلاش كنيم، اين فرهنگ است كه پاسخي عملي به تهديدهاي احمقانه دشمنان انقلاب اسلامي است. آنان بايد بدانند كه نمي‌توانند ملتي را كه مرگ را ترسانده‌اند از مرگ بترسانند.

‌2ـ تقدير و تشكر خود را از مقام معظم رهبري زيد عزه كه با رهبري موثر در عرصه‌هاي مختلف پيوسته زمينه‌ساز سربلندي نظام مقدس اسلامي در تمامي ابعاد هستند، ابراز داشته، عمل به رهنمودهاي معظم‌له را راز عزت و عظمت ايران اسلامي مي‌دانيم.

‌3ـ در آستانه انتخابات دوره نهم رياست جمهوري قرار داريم، اهميت اين انتخابات بر كسي پوشيده نيست؛ زيرا كه انتخاب شخصيتي است كه مي‌خواهد چهار سال مسووليت اجرايي كشور را به عهده گيرد، از اين رو انتظار از ملت شريف ايران اين است كه همان گونه كه تاكنون با حضور افتخار آفرين خود در صحنه‌هاي مختلف موجب سربلندي نظام اسلامي شدند، در اين عرصه نيز حضوري گسترده داشته و از اين رهگذر گامي بلند در تقويت مردم‌سالاري ديني بردارند. تلاش كنند شخصيتي را به رياست جمهوري برگزينند كه به مسووليت نگاه امانت داشته، امانت‌دارانه انجام وظيفه كند، شخصيتي را گزينش كنند كه مومن، مدير، مدبر، شجاع، قاطع ساده‌زيست هماهنگ با مقام معظم رهبري بوده و در عرصه بين‌المللي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي دفاع كرده و هرگز مرعوب اجانب قرار نگيرد.

شخصيتي را برگزينند كه در صدر دغدغه‌هايش تعميق باورهاي ديني و تحقق ارزش‌هاي الهي و حل مشكلات معيشتي مردم همانند، ايجاد اشتغال، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض باشد و انتظار از كانديداها و هواداران‌شان اين است كه پيوسته مصالح ملي را مد نظر داشته و با شيوه اسلامي به تبليغ پرداخته و از ايجاد تشنج و اختلاف، تخريب و تضعيف كانديداهاي ديگر، اسراف و تبذير در تبليغات، خودداري كرده، حدود و موازين شرع مقدس را رعايت كنند. از مسوولان محترم انتخابات چه مسوولان محترم نظارتي و چه مسوولان محترم اجرايي مي‌خواهيم كه در اين عرصه جز به اجراي قانون به چيز ديگري نينديشند و انتظار داريم كه بدون تاثيرپذيري از جريان‌هاي موجود جامعه به تكليف الهي خود كه اجراي عادلانه و قانوني انتخابات است، عمل كنند.

‌4ـ بحمدالله در جامعه اسلامي شاهد موج گسترده گرايش روزافزون ملت عزيزمان به ويژه عزيزان جوان به سوي ارزش‌هاي اصيل اسلامي و معنويت هستيم، اما نمي‌توان اين واقعيت را انكار كرد كه لاابالي‌گري و ابتذال در برخي عرصه‌ها دردمندان ديني را نگران كرده و چشم به راه اقدام قاطع مسوولان است، اميد كه شاهد پاسخ عملي مسوولان در اين زمينه باشند.

‌5ـ امسال نيز نوروز همزمان است با ايام مصيبت اهل البيت عليهم السلام، ما ضمن تجليل و تكريم ارزش‌هاي اسلامي نوروزي همانند كينه زدايي از دل‌ها، صله رحم و ديد و بازديدها، به ديدار خانواده‌هاي معظم شهيدان رفتن، از مردم عزيزمان مي‌خواهيم در مراسم نوروزي حريم آل پيامبر را حفظ كنند.

‌6ـ حوادث مصيبت‌بار ماه‌هاي اخير، مصائبي كه در پي بارش برف در گيلان و حادثه جانگداز زلزله زرند كرمان و حادثه سيل در برخي استان‌هاي كشور كه بر مردم عزيز اين مناطق وارد شد تسليت عرض كرده براي درگذشتگان اين حوادث آرزوي غفران و علو درجات و براي بازماندگان اين حوادث از خداوند صبر و اجر طلب مي‌كنيم و ضمن تشكر از مسوولان محترم نظام اسلامي به پاس خدماتي كه تاكنون در اين زمينه انجام داده‌اند، مي‌خواهيم در كمك به اين هم‌وطنان عزيز حادثه‌ديده از هيچ كوششي دريغ نكنند.

‌7ـ از تلاش‌هاي مسوولان محترم سه قوه در عرصه‌ خدمت به مردم قدرداني كرده از آنان مصرانه مي‌خواهيم در جهت گسترش عدالت در جامعه، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي بيت‌المال، جلوگيري از اسراف و ريخت و پاش‌هاي بي‌حساب در سازمان‌ها و مبارزه جدي با فساد و حمايت از اقشار آسيب‌پذير گام‌هاي بلندتري بردارند. از آنان مي‌خواهيم در جهت حل مشكلات جوانان همانند اشتغال، مسكن، ازدواج و نيز مبارزه با گراني و تورم عنايتي ويژه مبذول دارند.

‌8ـ در عرصه‌ مذاكرات هسته‌اي همان گونه كه مقام معظم رهبري مد ظله العالي و مسوولان نظام اعلام كرده‌اند، ايران اسلامي هرگز از حق طبيعي خود كه داشتن فناوري هسته‌اي صلح‌آميز است، نخواهد گذشت اشتباه بزرگ دشمنان ملت ايران اين است كه به پندار باطل خود مي‌توانند با تهديد و تطميع اين ملت بزرگ را از اين حق مسلم محروم كنند، ولي آنها بايد بدانند كه ناكامند و ملت شجاع ما دانش هسته‌اي خود را در هر شرايطي حفظ و تكميل كرده و در برابر زياده‌خواهي و قلدري زورگويان قاطعانه مقاومت خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‌9ـ حماسه به يادماندني تظاهرات گسترده و ميليوني مردم لبنان را در پاسخ به توطئه‌هاي آمريكا ارج نهاده و تشكر و سپاس عميق خود را از رهبري شجاعانه حزب الله ابراز مي‌كنيم. واقعيت آن است كه اشغال سرزمين فلسطين زخم كهنه جهان اسلام بوده و اسراييل به عنوان غده سرطاني در منطقه دائم مشغول توطئه است از تفرقه‌افكني در صفوف مبارزان فلسطيني و تشنج آفريني در لبنان گرفته تا ترور و قتل فعالان فلسطين، وحدت مسلمانان و هماهنگي دولت‌هاي اسلامي در بكارگيري همه توان اقتصادي، سياسي و نظامي خويش تنها راه نجات منطقه از شرارت‌هاي آمريكا و اسراييل است.

‌10ـ ملت مسلمان ايران در انتظار سامان يافتن امور در عراق هستند و آرزوي تشكيل يك دولت مردمي و كاملاً مطلوب مسلمانان را در عراق دارند، نظاميان آمريكا با شعار دموكراسي عراق را اشغال كردند ولي در عمل جز جنايت كه نمونه‌اي از آن را در زندان ابوغريب دنيا به وضوح ديد و وحشت و ناامني و غارت سرمايه مردم عراق چيز ديگري براي مردم مظلوم عراق به ارمغان نياوردند اينك كه ملت عراق با كمك و هدايت‌هاي مرجعيت ديني به ويژه حضرت آيت الله سيستاني نمايندگان خود را انتخاب كردند، اميد كه هرچه زودتر از اوضاع سياسي و اجتماعي و اقتصادي عراق سامان يافته و اشغالگران منطقه را ترك كرده و خانه را به صاحب خانه واگذار كنند.

ياد و خاطره امام راحل عظيم‌الشان را گرامي داشته و آرزوي صحت، سلامتي، نشاط مقام معظم رهبري مد ظله را در جهت تداوم خط آن امام عزيز داريم. از خداوند متعال علو درجات را براي شهيدان عزيز و والا مقام طلب مي‌كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19429

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجلس خبرگان: ایران از حق طبیعی استفاده ار انرژی اتمی صرفنظر نمی کند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016