چهارشنبه 26 اسفند 1383

رفسنجاني: تصميمات مربوط به مذاكرات هسته‌‏اي در بالاترين مراكز تصميم‌‏گيري نظام هدايت مي‌‏شود، ايلنا

روحاني: حاضر به تعليق دايمي غني‌‏سازي سوخت هسته‌‏اي نيستيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

اعضاي مجلس خبرگان رهبري با هاشمي‌‏رفسنجاني ديدار و گفت‌‏وگو كردند.
به گزارش "ايلنا"، در اين ديدار ابتدا دكتر حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي گزارشي از روند مذاكرات هيأت ايراني با نمايندگان اتحاديه اروپايي ارايه كرد و گفت: آمريكا به هر بهانه‌‏اي دنبال ايجاد مانع براي دستيابي جمهوري اسلامي ايران به تكنولوژي صلح آميز انرژي هسته‌‏اي است و همواره در راه اعتمادسازي ميان ايران و كشورهاي اروپايي خلل ايجاد مي‌‏كند.
وي با تأكيد بر اراده جمهوري اسلامي ايران براي استفاده از حق مسلم خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌‏اي در علوم مختلف و پذيرش رسمي ايران به عنوان يك كشور دارنده دانش هسته‌‏اي، گفت: هيأت مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران به صراحت به طرف اروپايي خود اعلام كرده كه به هيچ قيمت حاضر به تعليق دايمي غني‌‏سازي سوخت هسته‌‏اي نيست و اين مهم موضع رسمي و دايمي ايران است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به ادامه مذاكرات هيأت ايراني با سه كشور اروپايي در سوم فروردين ماه سال آتي، گفت: اميدواريم كشورهاي اروپايي بدون تأثيرپذيري از القائات منفي و سياسي آمريكا باعث ايجاد خلل در روند اعتمادسازي دو طرفه نشوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روحاني افزود: ما به دنبال ادامه مذاكرات منطقي و عزتمند با اروپا هستيم و در عين حال از حق و حقوق خود به هيچ وجه كوتاه نخواهيم آمد.
در ادامه اين ديدار چند تن از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نظرات خود را در مورد مسايل مختلف بيان و سوالاتي را در خصوص روند مذاكرات ايران و طرف اروپايي مطرح كردند.

علي‌‏اكبر هاشمي‌‏رفسنجاني در پاسخ به سوالات مطرح شده با تشكر از حضور نمايندگان مجلس خبرگان رهبري در مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: تصميمات مربوط به مذاكرات هسته‌‏اي با كشورهاي اروپايي با وحدت رويه و در بالاترين مراكز تصميم‌‏گيري نظام هدايت مي‌‏شود و اميدواريم روند امور با عزت و اقتدار و تدبير و حكمت مسوولان نظام به سمت و سويي پيش رود كه مصالح و منافع نظام اسلامي به طور كامل حفظ شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19401

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: تصميمات مربوط به مذاكرات هسته‌‏اي در بالاترين مراكز تصميم‌‏گيري نظام هدايت مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016