شنبه 15 اسفند 1383

وزير کشور در تذکري خطاب به ناجا: نيروي انتظامي بايد در رفتار با متهمان و به ويژه فعاليت‌‏هاي اداره اماكن توجه بيشتري داشته باشد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير كشور، در تذكري پيشگيرانه به نيروي انتظامي، گفت: نيروي انتظامي بايد در رفتار با متهمان و به ويژه فعاليت‌‏هاي اداره اماكن و مسائلي كه در حوزه مسووليت ناجا نيست، توجه بيشتري داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سيد عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور، در دهمين همايش سراسري فرماندهان ناجا، گفت: دخالت در اموري كه بر عهده ناجا نيست، نيروي انتظامي را از جايگاه يك نيروي حافظ متعلق به كل جامعه، به جايگاهي مي‌‏كشاند كه شائبه نفوذ نگرش‌‏هاي خاص در رفتارهاي آنان در برخورد با برخي از افشار به خصوص كساني كه فرهنگ و هنر فعاليت مي‌‏كنند را، بوجود مي‌‏آورد.
وي افزود: نيروي انتظامي به عنوان ضابط دستگاه قضايي، بايد بداند كه متولي اصلي برخي از ميتينگ‌‏ها و جلسات، وزارت اطلاعات است.
وزير كشور، با اشاره به قانون اساسي، فرهنگ و شريعت اسلامي ما، گفت: ما براي متهم و مجرم حقوقي قائل هستيم، به گونه‌‏اي كه هيچ متهمي قبل از ثبوت اتهام مستوجب عقوبت نيست و مجرم نيز بايد در محدود جرمش مجازات شود.
وي افزود: توجه مسوولين به اين واقعيت‌‏ها كمك مي‌‏كند كه نيروي انتظامي جايگاه واقعي خود را حفظ كند و اگر يكي از ماموران ناجا تخطي كرد، بايد با آن به نسبت تخلفش برخورد شود.
موسوي لاري، با اشاره به شرايط ويژه نظام در داخل و خارج مرزها، گفت: در مرزهاي شرقي و غربي و آب‌‏هاي خليج فارس و درياي خزر شاهد تحولات ويژه‌‏اي بوده‌‏ايم.
وي، با تاكيد بر نقش نيروي انتظامي در تامين آسايش و امنيت عمومي، تصريح كرد: نيروي انتظامي در هر سال، كارنامه‌‏اي قابل قبول و متناسب با شان و جايگاهش ارائه كرده است.
وزير كشور افزود: اقدامات ناجا، در سال‌‏هاي اخير براي بهبود روند فعاليت‌‏هاي خود، انجام وظيفه بوده و اين انجام وظيفه به نحو احسن انجام گرفته و نبايد در اين خصوص منتي بر مردم نهاد.
وي، با اشاره به حضور زنان پليس، گفت: نيمي از جامعه ما را زنان تشكيل مي‌‏دهند و اهتمام به نقش زنان در نيروي انتظامي يكي از بهترين اقدامات ناجا در سال‌‏هاي اخير بوده است.
وي تصريح كرد: پليس زن مي‌‏تواند در برخي وظايف مشترك زن و مرد و وظايف خاص زنان، به نحو احسن ايفاي نقش كند و شكل‌‏گيري پليس زن، ضرورتي اجتناب‌‏ناپذير است.
لاري افزود: پليس بايد در صحنه جامعه و متناسب با نيازهاي مردم حركت كند و پليس در صورتي كه خود عزيز باشند، به عزت ديگران نيز مي‌‏انديشد.
وزير كشور، با اشاره به كاهش رشد تصادفات در سال جاري، گفت: رشد تصادفات در سال جاري، كاهش يافته است و اين نشان‌‏دهنده تلاش ماموران راهنمايي و رانندگي و توجه به فرهنگ ترافيك، است.
به گفته وي، جايگاه پليس در حال حاضر جايگاهي مناسب با شان و منزلتش است و پليس در بين مردم چهره‌‏اي محبوب است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، با اشاره به حوادثي مانند حادثه پاكدشت، تصريح كرد: يكي از محورهايي كه بايد در جلسات سراسري ناجا مورد توجه قرار گيرد، واكاوي واقعيت‌‏هاي پيش‌‏رو و درك نقاط قوت و ضعف در راه‌‏هاي طي شده است.
وي تصريح كرد: هر چند وقوع حوادث اجتناب‌‏ناپذير است، اما بايد به ريشه‌‏ها توجه كرد تا مسائل بهبود يابد.

Copyright: gooya.com 2016