دوشنبه 10 اسفند 1383

معرفي كانديدا از سوي دفتر تحكيم وحدت در انتخابات رياست‌‏جمهوري امري نزديك به محال است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران


مسئول مركز مطالعات و تحقيقات استراتژيك دفتر تحكيم وحدت، گفت: فرآيند انتخابات به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي مبارزه مدني و دموكراتيك است كه از سوي ديگر، رفتار نهادهاي ناقض دموكراتيك و دخالت مستقيم آنها در اجراي انتخابات، ترديد جدي در مثمر ثمر بودن انتخابات به‌‏وجود آورده است.
مجيد حاجي‌‏بابايي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه جنبش دانشجويي در يك وضعيت مرزي قرار گرفته است، گفت: مثمر ثمرنبودن انتخابات غير دموكراتيك، تصميم‌‏گيري درباره چگونگي ورود به فرآيند انتخابات را براي جنبش دانشجويي ايران مشكل كرده است.
حاجي بابايي با بيان اينكه دو ديدگاه درباره انتخابات رياست‌‏جمهوري آينده مطرح شده است، اظهار داشت: گروهي معتقد به عدم شركت در انتخابات بوده و آن را بهترين راه براي مبارزه منفي با ساختارهاي ناقض رأي مردم مي‌‏داند.
وي ادامه داد: گروه ديگر معتقد است چون راهكار مشخصي براي پس از روند عدم شركت مردم در انتخابات وجود ندارد و بيشتر نوعي انفعال در جامعه تئوريزه مي‌‏شود، لذا در پي آن است كه از حداقل‌‏هاي موجود تا ايجاد يك جامعه مدني قدرتمند پاسداري كند. به همين دليل يك دست‌‏شدن حاكميت را به معني از بين رفتن فضاي تنفسي جامعه مدني و حاکمیت استبداد ارزيابي مي‌‏كنند و تأثيرگذاري در انتخابات به منظور جلوگيري از حاكميت اقتدارگرايان را، يك ضرورت مي‌‏دانند.
حاجي‌‏بابايي دوري از عملكرد حزبي و نقد قدرت را به عنوان يك اصل پذيرفته شده در جنبش دانشجويي دانست و اظهار داشت: به علت تئوري دوري از قدرت جنبش دانشجويي، در اين دوره انتخابات رياست جمهوري معرفي كانديدا از سوي تشكل‌‏هاي دانشجويي امري نزديك به محال است و حتي آنها كه معتقد به تأثيرگذاري در انتخابات براي شكست اقتدارگرايان هستند و بر كار فرهنگي_سياسي و ارايه تحليل‌‏هاي آشكار به جامعه، جهت تصميم‌‏گيري بهتر و مطلوب تأكيد مي‌‏كنند.
حاجي بابايي تصريح كرد: تاكنون استدلال‌‏هاي ارايه شده با تكيه بر شناخت و تحليل شخصی افراد از فضاي سياسي ايران بوده است و هر كس نيز نظر خود را به عنوان نظر جنبش دانشجويي ايران مطرح و چنين القا مي‌‏كند كه اكثريت با نظر او موافق هستند.
وي در مورد مشي و فعاليت‌‏هاي دفتر تحكيم وحدت در خصوص نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري، اظهار داشت: مركز مطالعات و تحقيقات استراتژيك دفتر تحكيم وحدت به منظور جلوگيري از مغالطه‌‏هاي صورت گرفته و جلوگيري از سوء استفاده از عنوان نمايندگان جنبش دانشجويي ايران، در نظر دارد تا در دو مرحله با مطالعات ميداني و نظرسنجي‌‏هاي علمي از تمامي دانشگاه‌‏هاي ايران، ديدگاه‌‏ها و نظرات دانشجويان را درباره انتخابات بدست آورده تا مبناي عمل كساني باشد كه مي‌‏خواهند به نام جنبش دانشجويي ايران اظهار نظر كنند.
وي در خصوص اين نظرسنجي توضيح داد: با انجام اين نظرسنجي‌‏ها كساني كه از دانشگاه و دانشجويان جامانده‌‏اند و ذهنيت‌‏هاي خود را به نام دانشجويان القا مي‌‏كنند، شناخته مي‌‏شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاجي بابايي در پايان تأكيد كرد: اين نظرسنجي با همكاري معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي يكي از دانشگاه‌‏هاي تهران و زير نظر برجسته‌‏ترين جامعه شناسان انجام خواهد شد و داده‌‏هاي آن به صورت شفاف و آشكار در اختيار افكار عمومي و دانشجويان قرار خواهد گرفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18786

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معرفي كانديدا از سوي دفتر تحكيم وحدت در انتخابات رياست‌‏جمهوري امري نزديك به محال است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016