سه شنبه 27 بهمن 1383

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات: هم‌اكنون 8 فعال مطبوعاتي در زندان هستند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
انجمن دفاع از آزادي مطبوعات اعلام كرد: هشت روزنامه‌نگار و شخصيت مطبوعاتي در حال حاضر در زندان به سر مي‌برند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماشاءالله شمس‌الواعظين، سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در آستانه برگزاري سومين سمينار بررسي مسائل مطبوعات ايران با تفكيك روزنامه‌نگار از شخصيت مطبوعاتي گفت: عباس عبدي، اكبر گنجي، رضا عليجاني، هدي صابر، حسين قاضيان، سيامك پورزند، انصافعلي هدايت و آرش سيگارچي در حال حاضر در زندان هستند.

وي افزود: روزنامه‌نگار كسي است كه فعاليت مطبوعاتي محل امرار معاش اوست كه از اين هشت نفر، پورزند، هدايت و سيگارچي در اين دسته جاي مي‌گيرند. سايرين نيز كه مي‌توان نام شخصيت‌هاي مطبوعاتي به آنها داد، عمدتا به دلايل غيرمطبوعاتي محاكمه و زنداني شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شمس‌الواعظين در پاسخ به اين پرسش كه انجمن دفاع از آزادي مطبوعات چه فعاليت‌هايي در واكنش به زنداني شدن اين افراد و همچنين نقض حقوق روزنامه‌نگاران انجام مي‌دهد، با تأكيد بر اينكه انجمن در پي دفاع از گردش آزاد اطلاعات و تأمين حقوق مصرح در قانون اساسي براي مطبوعات و روزنامه‌نگاران است، گفت: از جمله صدور بيانيه، برگزاري جلسات با نهادهاي نقض‌كننده آزادي بيان و تعامل با آنها، ارسال نامه‌هاي غيررسمي و غيرسرگشاده به اين نهادها و همچنين ارائه گزارش سالانه درباره‌ي روندهاي پيشرفت و پس‌رفت آزادي مطبوعات، دنبال مي‌شود.

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، فعاليت‌هاي خود را از سال 1379 آغاز كرده و در حال حاضر حدود 100 عضو دارد.
به گفته مسؤولان اين انجمن، با وجود داوطلبان بسيار براي عضويت، چون انجمن كمكي از نهادهاي رسمي و غيررسمي دريافت نمي‌كند، هنوز امكان گسترش تعداد اعضاء وجود ندارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18358

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن دفاع از آزادي مطبوعات: هم‌اكنون 8 فعال مطبوعاتي در زندان هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016