یکشنبه 18 بهمن 1383

حسن روحانی در گفتگو با رویترز: در صورت حمله به ایران برنامه های هسته ای خود را سرعت خواهیم بخشید، مهر

* توانائی ایران برای تولید قطعات هسته ای ، آن را از حملات مصون ساخته است

* گفتگوهای ژنو به نتایج ملموسی منجر نگردیده است

حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت:اگر ایالات متحده و اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنند ، ایران هم تلافی خواهد کرد و به برنامه های هسته ای خود سرعت خواهد بخشید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری رویترز ، روحانی گفت: "چیزی وجود نداشت تا غرب بتواند به ایران ارائه دهد و ایران را ترغیب کند تا برنامه های هسته ای خود را که واشنگتن از آن برای ساخت بمب می ترسید ، پایان دهد".

وی در خصوص حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران گفت:" اگر چنین حملاتی صورت پذیرد البته ما هم تلافی خواهیم کرد و قطعاً به برنامه ها و فعالیتهای هسته ای خود برای تکمیل چرخه سوخت ، سرعت خواهیم بخشید".

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: توانائی ایران برای تولید قطعات هسته ای خود، آن را از حملات، مصون ساخته است و این بدان خاطراست که ایران می تواند بطور ساده هر آنچه را که تخریب شده است بازسازی کند.

وی گفت: "من تصور نمی کنم که آمریکا خود دست به چنین خطری بزند آنها از توانائی ما برای اقدامات تلافی جویانه علیه چنین حملاتی آگاه هستند".

این مقام ایرانی گفت: "حتی برداشتن تحریمهای آمریکا علیه ایران یا تضمینهای امنیتی از سوی واشنگتن برای وسوسه کردن تهران در راستای دست کشیدن از برنامه های هسته ای اش ، کفایت نخواهد کرد، غنی سازی اورانیوم بر اساس بند چهار NPT حق ایران است و من فکر نمی کنم کسی در ایران این حق را با چیز دیگری عوض کند".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روحانی از گفتگوهای این هفته در ژنو با اروپا که هنوز به نتایج ملموسی منجر نگردیده ابراز نارضایتی کرد و گفت:انتظارات ما بالا بود و بر این باوریم که اروپائیان باید جدی تر باشند، ایران در اواسط ماه مارس ، قبل از هر گونه تصمیم گیری در این خصوص که آیا غنی سازی اورانیوم را که در ماه نوامبر آن را تعطیل کرده است، از سر بگیرد یا نه، پیشرفت در گفتگوها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:اگر ما در گفتگوهایمان شاهد پیشرفتهای قابل ملاحظه باشیم صبر ما افزایش خواهد یافت اگرشاهد پیشرفتی نباشیم صبر ما کم خواهد شد اما همانطور که قبلاً گفتم غنی سازی اورانیوم محدود به چند ماه است نه یک سال.

وی همچنین بر اجرای مفاد توافق پاریس تاکید کرد و گفت : ما به آنچه که با اروپائیها موافقت کردیم متعهد هستیم و می توانم به شما بگویم که ابداً بر خلاف توافق پاریس عمل نکرده ایم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17969

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحانی در گفتگو با رویترز: در صورت حمله به ایران برنامه های هسته ای خود را سرعت خواهیم بخشید، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016