دوشنبه 12 بهمن 1383

مديركل زندان‌هاي استان تهران: ما به جاي زندان‌باني، هتل‌داري مي‌كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق اجتماعي
خبرنگاران خبرگزاري‌ها و برخي از روزنامه‌هاي داخلي، امروز از زندان اوين و زندان رجايي‌شهر بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در زندان اوين با بيش از 2 هزار زنداني و يا به قول مسوولان زندان، 2 هزار مددجو نگهداري مي‌شود كه به گفته‌ي سليماني بازسازي آن از سال 81 آغاز شده و تا بهار سال آينده تكميل خواهد شد.

در اين زندان، عمدتا محكومان جرايم مالي و امنيتي نگهداري مي‌شوند.

بنا بر مشاهدات خبرنگار ايسنا، بندهايي كه خبرنگاران توانستند از آنها بازديد كنند، از نظر بهداشتي در وضع مناسب و به تازگي نقاشي شده بودند.

زندان رجايي‌شهر كرج نيز بيش از 2 هزار و 800 زنداني را در خود جاي داد است كه بخش عمده‌اي از آنها محكومان جرايم سرقت مسلحانه و يا قتل و جرايم كيفري است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در هريك از دو زندان اوين و رجايي‌شهر، بيمارستان مجهزي ساخته شده كه به گفته‌ي سليماني مديركل زندان‌هاي استان تهران، با تكميل اين بيمارستان‌ها هيچ زنداني‌اي به بيمارستان‌هاي شهر منتقل نخواهد شد.

بنا به اين گزارش، برخي از زندانياني كه در اين دو زندان با خبرنگاران گفت و گو مي‌كردند، ضمن ابراز رضايت از وضعيت فعلي زندان‌ها، از پرونده‌ي خود شكايت داشتند و مي‌گفتند كه بي‌گناهند اما كسي به حرف‌هاي آنها توجهي نمي‌كند.

در بخش‌هاي مختلف زندان‌ها و در حين بازديد خبرنگاران از زندان‌ها، مديركل زندان‌هاي استان تهران با اشاره به امكانات موجود و ارايه شده به زنداني‌ها تاكيد مي‌كرد كه ما بيشتر هتل‌داري مي‌كنيم تا زندانباني.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17679

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مديركل زندان‌هاي استان تهران: ما به جاي زندان‌باني، هتل‌داري مي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016