شنبه 10 بهمن 1383

حسن روحاني: براي مقابله با حمله احتمالي آمريكا طرح لازم تصويب و به نيروهاي نظامي ابلاغ شده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - رشت
سرويس سياسي
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: «احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران بسيار ضعيف است و اگر به فرض محال حمله‌اي صورت گيرد؛ پاسخ حمله، حمله است نه ديپلماسي.»

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دبير شوراي عالي امنيت ملي كه در جلسه شوراي اداري استان گيلان در رشت سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «همه طرحهاي ما آماده است. گرچه احتمال حمله بسيار بعيد است ولي براي اين فرض بعيد، طراحي و برنامه ريزي داريم كه در شوراي عالي امنيت ملي تصويب و به نيروهاي نظامي هم ابلاغ شده است.»

حسن روحاني افزود: «عكس‌العمل ما در برابر حمله، ديپلماسي نيست و آماده‌ايم تا دست هر گونه متجاوز را قطع كنيم.»

وي گفت: «آمريكاييها همواره به دنبال ايجاد يك بهانه به ظاهر مطلوب و مشروع براي اعمال فشار بر ايران بوده اند. آنها فشار يك‌جانبه خود را در اين 25 سال عليه ما اعمال كرده اند و تلاش آنها اين است كه ديگران را نيز با خود همراه كنند.»

روحاني ادامه داد: «آنها در تلاشند تا تحريمهاي خود عليه ايران را جهاني كنند و دشمني خود با ايران را به دشمني جهاني تبديل كنند.»

دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: «هيچ برنامه‌اي جذابتر از برنامه هسته‌يي در اردوگاه آنها نيست. اگر آمريكا به مردم دنيا بگويد كه ايران در حال ساخت سلاح اتمي است، همه كشورهاي دنيا را به نحوي نگران مي‌كند و اين بهترين برنامه براي آمريكا است.»

روحاني با اشاره به تعامل با كشورهاي اروپايي، گفت: «ما نمي‌توانيم در يك شرايط بين‌ المللي پر آشوب و تشنج، دنبال رشد و توسعه باشيم. بعضي‌ها مي‌گويند ما نيازي به ديگران و اتحاديه اروپا نداريم. همه اين حرفها را مي‌توان در مرحله شعار مطرح كرد و مي‌شود ديواري دور كشور كشيد، ولي بايد هزينه فايده كنيم، بايد ببينيم مردم، راضي هستند؟»

وي افزود: «نظام دو ابرقدرتي به هم خورده است و شرايط فعلي بر مبناي تك ابرقدرتي است و آن يك ابرقدرت هم به فكر يك‌جانبه‌گرايي است. شرايط منطقه بسيار حساس است و آمريكاييها به زور خود را همسايه تحميلي كرده‌اند و متاسفانه اين همسايه تحميلي يك دشمن قدرتمند و بي‌رحم است. ما بايد بهترين روش و مستقيم‌ترين راه را براي هدف خود برگزينيم.»

روحاني با اشاره به استراتژي ايران در زمينه پرونده هسته‌يي گفت: «اگر از NPT خارج مي‌شديم، حرف آمريكاييها مبني بر ساخت بمب اتم توسط ايران ثابت مي‌شد، چون كشوري از NPT خارج مي‌شود كه بخواهد بمب اتم بسازد. ما مي‌خواستيم ثابت كنيم كه آمريكا دروغ مي‌گويد و ما به دنبال فناوري صلح‌آميز هستيم.»

دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: «هيچ‌گاه جمهوري اسلامي ايران، پرونده‌اي به اين پيچيدگي نداشته است و امروز اين مساله را با موفقيت پشت سر گذاشته‌ايم. البته كار تمام نشده است و راه درازي پيش روي ماست.»

وي افزود: «ما بين تهديد و فرصت قرار داريم، ما امروز با 25 كشور اروپايي مذاكره مي‌كنيم كه سابقا فقط با اروپا ديالوگ داشتيم نه مذاكره. امروز فرصت ارزشمندي پيش روي ماست كه با دنيا تعامل كنيم.»

روحاني گفت: «من به شما قول مي‌دهم آن روزي كه ما بتوانيم تمام مذاكرات خود را به چاپ برسانيم يك كتاب پرافتخار تاريخي براي ملت ما خواهد بود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: «تاكنون نصف بازي را گذرانده‌ايم و اميدواريم به پيروزي برسيم. اگر هم پيروزي صد درصد به دست نياوريم، تهديدها را كاهش داده‌ايم. اميدواريم با كمك مردم و مسوولان و مقام معظم رهبري و سران سه قوه، اين مسير را به بهترين وجه ادامه داده و به هدفي برسيم كه همه مردم خوشحال شوند.»

به گزارش ايسنا روحاني در ادامه با اشاره بحث كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري، گفت: «مطرح بودن بحث كانديداتوري من منتفي نيست ولي هنوز به تصميم مشخص نرسيده‌ام.»

وي تاكيد كرد: «آمدن هاشمي و يا نيامدن ايشان، بر روي خيلي از افراد تاثيرگذار است. در هفته‌هاي آينده همه چيز مشخص مي‌شود.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17585

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحاني: براي مقابله با حمله احتمالي آمريكا طرح لازم تصويب و به نيروهاي نظامي ابلاغ شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016