چهارشنبه 30 دی 1383

مرتضوي وبلاگ نويسان و مرتبطان با پرونده سايت ها را ممنوع الخروج كرد

خبرنامه گويا - بر اساس گزارش رسيده، «سعيد مرتضوي» دادستان انقلاب تهران پس از پيگيري هاي مداوم وبلاگ نويسان و مرتبطان با سايت هاي اينترنتي در خصوص اعمال شكنجه در دوران بازداشت و به نتيجه رسيدن اين شكايت ها به مقامات عالي رتبه كشور، از جمله در دو ديدار با هيات پيگيري و نظارت بر قانون اساسي، ديدار با كميسيون حقوق بشر اسلامي، ديدار با معاونان مختلف قوه قضائيه، ديدار با دادستان كل كشور، ديدار با فرمانده نيروي انتظامي و در نهايت ديدار با رئيس قوه قضائيه و قول اكيد وي مبني بر پيگيري موضوع شكنجه ها و آزارهاي اين فعالان مطبوعاتي - اينترنتي و وبلاگ نويسان و برخورد با خاطيان اين قضايا، بدون هماهنگي با مسئولان عالي رتبه دستگاه قضايي كه همه آنها به نحوي نسبت به برخوردهاي غيراخلاقي صورت گرفته با آنها ابراز همدردي و تنفر كرده اند، در يك اقدام خلاف قانون تمامي آنها را ممنوع الخروج كرده است.
جالب آنكه مرتضوي در نامه ممنوع الخروج اين افراد، در مواردي، بعضي از افراد خانواده هاي اين افراد را نيز ممنوع الخروج كرده است. با توجه به اينكه وزارت اطلاعات مسئول پيگيري اين نوع مسائل و ممنوع الخروج كردن افراد از كشور است، به نظر مي رسد دادستان تهران صرفا بر اساس كينه شخصي كه از پيگيري اين افراد و بر ملا شدن اصل ماجرا و نقش خود در اين قضايا داشته، اقدام به اين عمل نموده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نكته جالب ديگر در اين قضيه اين است كه دادستان تهران در نامه ممنوع الخروج كردن اين افراد تنها به نام آنها اشاره كرده و ديگر مشخصات آنها را قيد نكرده است و بر اين اساس، هر شخص ديگري كه بر حسب اتفاق، هم نام يكي از متهمان اين پرونده باشد امكان خروج از كشور را نخواهد داشت.
گفتني در حال حاضر اين تخلف آشكار دادستاني تهران در كميته اي در وزارت اطلاعات به همراه ساير تخلفات مرتضوي در دست بررسي است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17145

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضوي وبلاگ نويسان و مرتبطان با پرونده سايت ها را ممنوع الخروج كرد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016