سه شنبه 15 دی 1383

بینا داراب زند به 3 سال و شش ماه زندان و 50 ضربه شلاق محکوم شد، کمیته دانشجوئی دفاع از زندانیان سیاسی

تاریخ: 13/10/83
شماره: 10- 2004

بینا داراب زند فعال سیاسی، به اتهام اقدام علیه امنیت و تبلیغ علیع نظام و عضویت در گروه غیر قانونی و ایجاد اغتشاش به 3 سال و شش ماه زندان و 50 ضربه شلاق محکوم شد.
مجازات 50 ضربه شلاق به دلیل فعالیت های وی در زندان صادر شده است. این در حالی است که وی از سوی گروههای فشار درون زندان به دلیل ارسال اخبار درون زندان به بیرون مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به جای محاکمه زندانیان وابسته به حفاظت زندان، ایشان را به 50 ضربه شلاق محکوم کرده اند.

گفتنی است حکم صادره روز یکشنبه به محمد رضا فقیهی وکیل مدافع بینا داراب زند ابلاغ شده است. به گفته وکیل مدافع، در حکم صادره محل گذراندن دوران زندان یکی از زندانهای کرج ذکر شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

داراب زند عضو هیئت موسس « حزب دمکرات ایران» است که امسال موجودیت خود را در داخل کشور اعلام نمود. وی چند بار از جمله در تظاهرات 18 تیرماه سال 1380 به دلیل شرکت در تظاهرات و در سال گذشته توسط اداره اطلاعات مازندران به دلیل فعالیت در راس واحد فرهنگی جبهه دمکراتیک ایران دستگیر و زندانی شده بود تا اینکه به دلیل حمایت از تحصن خانواده های زندانیان سیاسی در تاریخ 27 مرداد ماه امسال در برابر دفتر سازمان ملل در تهران حاضر و سپس دستگیر شد.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کمیته دانشجوئی دفاع از زندانیان سیاسی
komitedefa@yahoo.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16477

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بینا داراب زند به 3 سال و شش ماه زندان و 50 ضربه شلاق محکوم شد، کمیته دانشجوئی دفاع از زندانیان سیاسی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016