یکشنبه 13 دی 1383

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان: هدف جريانهايي كه از كانديداتوري هاشمي حمايت مي كنند ماندن در قدرت است، فارس

خبرگزاري فارس: دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان گفت: هدف جريانهايي مانند كارگزاران كه از كانديداتوري هاشمي رفسنجاني حمايت مي كنند ماندن در قدرت و ادامه بقايشان در حكومت است و كاري به نظرسنجي و نظر مردم ندارند و اصرار دارند كه وي حتماً بيايد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس محمد ايماني، كه در جمع ناظران دفتر نظارت و بازرسي بر انتخابات شهرستان شاهرود، سخن مي گفت، با بيان اين مطلب در خصوص حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري، افزود: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي كه به منظور جلوگيري از تشتت و پراكندگي اصولگرايان تشكيل شده است تشخيص داد كه هاشمي رفسنجاني در ليست كانديداها نباشد، البته اگر هم بنا بود ايشان در ليست باشد بايد در كنار آن پنج نفر براي كانديداتوري‌اش را از سوي جريان اصولگرا اعلام مي كرد كه خودش گفت ترجيح مي دهد جوانان باشند مگر اينكه شرايط بحراني شود و مردم از وي بخواهند.
ايماني، افزود: اينها طيفهايي هستند كه يك روز سراغ ميرحسين موسوي رفتند كه تن نداد و بعد سراغ هاشمي رفتند و تصريح كردند «هرچند اين افراد به جمهوري اسلامي وابسته هستند و تعهد ديني و انقلابي دارند ولي جنس موسوي، هاشمي و خاتمي طوري است كه مي توانيم به حيات خودمان ادامه دهيم و براي ما دايه باشند تا رشد كنيم» براي اينها فرقي نمي كند هركسي مي خواهد باشد فقط در حوزه قدرت حفظ شوند، كافي است.
دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان، گفت: همين طيفها در دولت سازندگي، بسيج و بسيجي را جلمبور ناميدند آدمهاي خشك سري كه نمي گذارند كشور به توسعه و سازندگي برسد و در دولت اصلاحات، بسيجي را خشونت طلب ناميدند فرقي نمي كند نگاه يكي است.
ايماني با تاكيد بر اينكه اصولگرايي قائم به شخص نيست، تصريح كرد: اگر هاشمي رفسنجاني از فهرست بيرون ماند، به مفهوم نفي فضيلتها نيست و هركسي در اين ليست آمد به اين مفهوم نيست كه هركاري خواست بكند 15 تا 16 سال تجربه كافي است كه حيثيت اصولگرايي، حزب الله و تفكر بسيجي براي جريانهاي ديگر هزينه نشود.
اين عضو هيئت مديره روزنامه نگاران مسلمان، تاكيد كرد: حيثيت رييس دولت چه هاشمي و چه خاتمي باشد نبايد هزينه جرياني شود كه هيچ اعتقادي به دين، حكومت و مديريت ديني ندارد.
ايماني، با اشاره به اينكه اسامي احمدي نژاد و لاريجاني براي كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري در بين بچه مسلمانهاي سراسر كشور خيلي مطرح است، تصريح كرد: نبايد اين حيثيت كه با زحمت و مشقت و با وجود ترور شخصيت و مرارتهاي بي شماري كه طي اين ده سال گذشته بوده به دست آمده به راحتي هزينه كرد و از دست داد.
وي افزود: امروز دعوا بين چپ و راست نيست بلكه بين دينداري و سكولاريسم و بين حكومت ديني، عادلانه و خدمتگزار با مدل ليبرال دموكراسي است كه عناصر عدالت و خدمتگزاري در آن مفهوم ندارد.
ايماني گفت: روزگاري در اين كشور دعواها و درگيريهاي جناحي و غفلت از دشمن حاكم بود تا امروز كه در فهرست اصولگراياني كه وارد مجلس هفتم مي‌شوند هم از عناصر چپ و هم راست وجود دارد در واقع با بازگشت به اصولگرايي و بازيابي هويت ديني به اينجا رسيدند كه دعوا را دعواي چپ و راست نبينند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو هيات مديره انجمن روزنامه نگاران مسلمان، تصريح كرد: اصولگرايي نوين امروز به اينجا رسيده است كه مستقل باشد و وامدار جناحها و احزاب نباشد و به جاي كيش شخصيت، آرمانها را در نظر بگيرد و مماشات نكند اگر مجلس چهارم با دولت سازندگي مماشات كردند و حق مردم پاس داشته نشد امروز با مجلس اصولگرايي مواجهيم كه حاضر نيست بر سر حقوق مردم معامله كند.
ايماني، با بيان اينكه به موازات نااميدي جريان افراطي، جريان اصولگرايي، اميدوار مي‌شود افزود: انتخابات مرحله دوم شوراها يك اميد بود و انتخابات مجلس هفتم مكمل آن بود و انشاء الله انتخابات رياست جمهوري حلقه نهايي است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16329

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان: هدف جريانهايي كه از كانديداتوري هاشمي حمايت مي كنند ماندن در قدرت است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016