شنبه 12 دی 1383

اعلام حمايت سازمان مجاهدين انقلاب ازحضورمعين، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دبيركل و اعضاي شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در ديدار با دكتر مصطفي معين از اعلام آمادگي جهت حضور در نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري تشكر و حمايت كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين ديدار دكتر مصطفي معين با تشكر از اظهار لطف و اعتماد اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي نسبت به خود گفت: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، سازماني ديرپا و خوشنام است كه از ابتداي انقلاب در عرصه‌هاي مختلف حضور جدي و پرثمري داشته است.

معين با اشاره به شرايط كنوني كشور تاكيد كرد: ضروري است با يك تفكر و مديريت راهبردي ضمن توجه به واقعيت‌ها كه هرچند مي‌توانند تلخ و تحميلي باشند، طبق يك استراتژي مشخص به سوي اهداف آرماني حركت كنيم و در اين مسير قطعا ايستادگي يك اصل اساسي است.

كانديداي جبهه‌ي مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در انتخابات رياست جمهوري در ادامه با اشاره به مسوول بودن انسان در مباني اعتقادي اسلام گفت: ديدگاه اعتقادي ما ايجاب مي‌كند كه هرچه شرايط سخت‌تر و مصائب بيشتر شود، بيشتر احساس مسووليت كنيم و با استفاده از حداكثر پتانسيل خويش و نيز مشورت و همفكري با ديگران كارها را پيش ببريم.

وي يادآور شد كه اين اصول اعتقادي با نظرات جديد مديريت نيز تطبيق مي‌كند.

معين با اشاره به وجود برخي ساختارهاي سنتي و ناكارآمد اداري، تنش‌هاي سياسي و توسعه‌نيافتگي برخي از افراد جامعه و ناكام ماندن تحولات ساختاري در حوزه‌ي علمي از «مغفول ماندن استفاده از منابع انساني جامعه» به عنوان يكي از مهم‌ترين مشكلات كنوني كشور ياد كرد و اظهار داشت: مهاجرت نخبگان نمونه‌ي آشكاري از اين مساله است. من از ابعاد انساني، ملي و حتي امنيتي براي كشور يك نگراني جدي مي‌دانم.

معين در ادامه يادآور شد كه برنامه انتخاباتي‌اش در يك كميته‌ي تخصصي از شخصيت‌هاي صاحب‌نظر و بر اساس نظرات كارشناسي، با توجه به نقاط قوت و ضعف گذشته و حال و تنگناها و فرصت‌هاي پيراموني طراحي، تدوين و به ملت ارايه مي‌شود.

اين كانديداي رياست جمهوري افزود: در كابينه آينده، كل دولت پاسخگو خواهد بود كه اين مهم هم، تنها با هماهنگي، همفكري، انسجام، خرد و تلاش جمعي محقق مي‌شود.

دكتر معين «انگيزه‌ي، گفتمان و رفتار مديريتي» چنين دولتي را بر پايه پنج عنصر «صداقت، صميميت، صراحت و نيز صبوري و صلابت» تبيين كرد.

معين گفت: من خود عضوي از دولت آقاي خاتمي و مجموعه اصلاحات بوده‌ام و ايشان هم بسياري از برنامه‌هايي را كه مورد تاكيد همه‌ي ماست در سال 76 مطرح كردند كه به دليل ايجاد موانع و تنش‌هاي سياسي و ضعف‌هاي مجموعه دولت و اصلاح‌طلبان و تنگ‌نظري‌ها محقق نشد.

وي در ادامه تاكيد كرد: من هم‌چنان خود را از مدافعان دولت و شخص آقاي خاتمي مي‌دانم و به صداقت ايشان معتقدم ولي در عين حال، اعتقاد دارم كه تنها با نقد و ارزيابي و بازنگري شرايط 8 سال گذشته مي‌توان رويكردها و راهبردهاي آينده را طراحي كرد و به پيش برد.

دكتر معين هم‌چنين در پايان اظهار داشت: در دولت آينده اطلاع‌رساني نزديك، مستمر و دقيق با مردم و رابطه نهادمند با نخبگان، متفكران و دانشگاهيان توسط شخص رييس‌جمهور، سخنگوي دوت و ساير اعضاي كابينه ضروري است و اين ارتباط حتي اگر در حد درددل و همزباني نيز باشد، هيچ‌گاه نبايد قطع شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پيش از اين سخنان و در ابتداي اين ديدار،
محمد سلامتي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران ضمن ابراز خوشحالي از اعلام آمادگي دكتر معين جهت حضور در انتخابات آن را به فال نيك گرفت و گامي در مسير تحقق اهداف اصلاحات توصيف كرد.

وي با اشاره به مجموعه كاميابي‌ها و ناكامي‌هاي 8 سال گذشته اظهار داشت: اصلاحات كارهاي زيادي انجام داده و موفقيت‌هاي خوبي هم كسب كرده اما موانعي كماكان باقي است.

سلامتي با بيان اين‌كه بيلان عملكرد اصلاحات در ذهن مردم جاي گرفته است، ادامه داد: البته انتظارات به‌ حقي هم وجود دارد كه هنوز برآورده نشده و منجر به ياس و نااميدي مردم نسبت به توفيق حركت اصلاحي شده است. سمپاشي‌ها و صحبت‌هاي ناروا هم مزيد بر علت شده است اما با همه‌ي اين احوال اصلاح‌طلبان بر پي‌گيري خواسته‌هاي مردم و تحقق شعارهايي كه مطرح كرده‌اند، اصرار دارند.

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با اشاره به حمايت سازمان متبوع خود و گروههاي ديگري مانند جبهه‌ي مشاركت از حضور دكتر معين در انتخابات رياست جمهوري گفت: در آستانه‌ي انتخابات، سازمان و ساير دوستان تصميم گرفتند سراغ كسي بروند كه هم ظرفيت‌هاي لازم و هم مقبوليت داشته باشد و با چنين ذهنيتي، مدت‌هاست كه بر حضور شما(معين) در اين عرصه اصرار داريم.

سلامتي عملكرد مثبت دكتر معين را در گذشته مويد توانايي وي در جهت پيشبرد برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان عنوان و آن را دليلي بر تصميم اين سازمان در حمايت از دكتر معين ذكر كرد.

وي سپس به حجم مطالبات انباشته شده و محدوديت‌هايي كه در مسير تحقق آن‌ها وجود دارد اشاره كرد و خطاب به معين گفت: وقتي خواست‌هاي زيادي از طرف مردم مطرح مي‌شود كه هنوز جامه عمل نپوشيده‌اند به معناي اين نيست كه از شخص شما در فرصت زماني چهار ساله انتظار برود كه همه‌ي آنها را محقق كنيد بلكه انتظارات معقول، محدود و با توجه به واقعيات است، اما طبيعي است كه همه عملكردها در جهت اهداف اصلاحي باشد.

وي با اظهار اميدواري نسبت به درك واقعيت‌هاي جامعه ادامه داد: ما در سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي آماده‌ايم تا چه در كارهاي تبليغاتي و چه كارهاي ديگر به شما كمك كنيم و در اين مسير از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم كرد.

سلامتي در خاتمه با تبريك به دكتر معين بابت پذيرش حضور در صحنه‌ي انتخابات اظهار داشت: جناب‌عالي در جبهه‌ي دوم خرداد اولين فرد مطرح هستيد كه اعلام آمادگي كرده‌ايد و البته دوستان مطرح ديگري هم هستند كه هنوز اعلام آمادگي نكرده‌اند. در هر حال اين گام شما گام خيلي خوب و قابل تمجيدي است و اعلام مي‌كنيم سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران پشت سر شماست و اميدواريم حضور و برنامه‌هايتان مورد استقبال مردم قرار گيرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ادامه‌ي اين جلسه، بهزاد نبوي عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با تشكر از دكتر معين به خاطر حضور در عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري، تحليل اين سازمان در مورد انتخابات بهار آينده را تبيين كرد.

نبوي، انتخابات رياست جمهوري سال 84 را «انتخاباتي سرنوشت‌ساز» توصيف كرد و گفت: مخالفان اصلاحات با عبرت‌آموزي از دوم خرداد 76، 29 بهمن 78 و 18 خرداد 80 تلاش‌هاي خود را بر اين مساله متمركز كرده‌اند كه نهادهاي انتخابي را نيز تحت كنترل، سلطه و سيطره‌ي خويش قرار دهند و علاوه بر اين تحت عنوان يكپارچه كردن حاكميت افرادي را در راس قواي انتخابي قرار دهند كه به قول جناب آقاي خاتمي نقش «تداركاتچي» را ايفا كنند و شخصيت‌هاي مستقل و قوي نتوانند در اين جايگاه قرار گيرند.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب بر اين اساس نسبت به «ايجاد استبداد و هدم اساس جمهوريت نظام» هشدار داد و گفت: ما اين خطر را از انتخابات مجلس هفتم احساس كرديم و در بيانيه‌هاي متعدد نمايندگان متحصن مجلس ششم آن را اعلام كرديم.

نبوي با بيان اين‌كه نوع برگزاري انتخابات مجلس هفتم در تاريخ پس از انقلاب بي‌سابقه بود، ابراز عقيده كرد: در اين انتخابات تكليف بسياري از كرسي‌ها از قبل مشخص شده بود.

وي مدعي شد: در سال‌هاي پس از استقرار جمهوري اسلامي، ردصلاحيت با انگيزه‌هاي جناحي انجام مي‌شد ولي هرگز ردصلاحيت‌ها با برنامه‌ريزي قبلي و براي در اختيار گرفتن پارلمان انجام نشده بود كه اين مساله در انتخابات مجلس هفتم رخ داد.

نبوي بر اين اساس پيش‌بيني كرد كه در انتخابات نهمين دوره‌ي رياست جمهوري نيز تلاش خواهد شد تا هيچ نامزدي از سوي اصلاح‌طلبان قد بر نيافرازد تا در غيبت بخش مهمي از مردم، مجلس و دولت تحت سيطره‌ي محافظه‌كاران قرار گيرد.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب در ادامه‌ي سخنان خود با بيان اين‌كه بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه در انتخابات رياست جمهوري مشاركت گسترده‌اي نظير سال‌هاي 76 و 80 را شاهد نخواهيم بود، تاكيد كرد: دليل اين مساله نااميدي مردم نسبت به تحقق خواسته‌هاي خود را از طريق صندوق‌هاي راي است. مردم احساس مي‌كنند برخي مراكز قدرت مانع تحقق اين خواسته‌ها هستند.

وي هشدار داد: سناريوي مخالفان اصلاحات براي قرار گرفتن «افراد بي‌هويت و بله قربان‌گو در سمت رياست جمهوري» در شرايط فقدان مشاركت گسترده‌ي مردم راحت‌تر محقق خواهد شد.

نبوي افزود: در چنين شرايطي مخالفان اصلاحات با آراي محدود اما سازمان‌يافته خود در تحقق برنامه خويش موفق مي‌شوند.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب در عين حال خبر از آن داد كه اجراي طرح مخالفان اصلاحات در حال حاضر به مشكلات جدي دچار شده است.

وي توضيح داد: در حال حاضر ميان صفوف مخالفان اصلاحات اختلافاتي شكل گرفته كه مانع از اجراي آسان و راحت سناريوي آنها مي‌شود. چنان‌چه بحث نامزدي تعداد زيادي از منتسبين جناح مخالف اصلاحات مطرح شده بدون آن‌كه اين جناح بتواند تا كنون به تصميم قطعي برسد.

نبوي اين وضعيت را نشانه‌ي «سردرگمي مخالفان اصلاحات» دانست و خطاب به دكتر معين گفت: حضور و ورود شما به عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري قطعا مشكل طيف مقابل را بيشتر خواهد كرد.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب بر اين اساس ادامه داد كه اصلاح‌طلبان و نيز دكتر معين بايد انتظار برخوردها و واكنش‌هاي تندي از سوي مخالفان را داشته باشند.

نبوي در پايان خطاب به دكتر معين گفت: هم ما و هم شما بايد قاطعانه مقابل برخوردها مخالفان اصلاحات بايستيم و بدانيم كه تنها ايستادگي ما مي‌تواند اين برخوردها را خنثي كند و نتيجه را به سود كشور، ملت و اصلاحات برگرداند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سلامتي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي نيز در پايان اين ديدار، بار ديگر از پذيرش كانديداتوري رياست جمهوري توسط دكتر معين تقدير كرد و گفت: اين تقدير و احساس خوشوقتي هنگامي بيشتر مي‌شود كه شما با دركي درست از واقعيت‌ها و مشكلات بر ضرورت ايستادگي در مسير اصلاحات تاكيد مي‌كنيد.

وي بار ديگر آمادگي سازمان مجاهدين انقلاب را براي هرگونه فعاليت ستادي تبليغاتي و برنامه‌ريزي در حمايت از دكتر معين در انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد و گفت: انشاءالله با اراده و عزمي قاطع تا نهايت كار پيش خواهيم رفت و موفق خواهيم شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16320

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام حمايت سازمان مجاهدين انقلاب ازحضورمعين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016