سه شنبه 17 آذر 1383

شیوا نظرآهاری: نمیخواستند کسی از دستگیری من مطلع شود، خسرو شمیرانی، شهروند

شیوا نظرآهاری ، دبیر "کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی" که صبح روز 16 آذر بازداشت شده یود پس از بیش از 12 ساعت حبس، دوشنبه شب آزاد شد. او در یک گفت و گو تلفنی چگونگی بازداشت و رهایی خود را به شهروند توضیح داد:
ساعت 7 صبح در حالی که برای شرکت در مراسم 16 آذر خانه را ترک کرده و سوار تاکسی شده بودم یک ماشین با پیچیدن در مقابل تاکسی مانع از حرکت آن شد. سپس مامورین از من خواستند ار تاکسی پیاده شده و به همراه آنها بروم. پس از اینکه من مقاومت کردم و آز آنها حکم جلب خود را طلب کردم، با تهدید مرا وادار به سوار شدن در ماشین خود کردند.
شیوا دانشجوی 20 ساله عمران در دانشگاه "صدرا" در ادامه افزود: سپس به واحد پیگیری وزارت اطلاعات در چهارراه ولی عصر منتقل شدم. آنها مرا بدون هیچ سوال و جوابی تا پس از ساعت 7 شب در بازداشت نگاه داشته سپس آزاد کردند.
این دانشجوی فعال حقوق بشری در پاسخ به این سوال که دلیل بازداشت او چه بوده است گفت: آنها به من گفتند که بازداشتم به صلاح من است، در مقابل گفتم که خود بهتر صلاحم را میدانم. انها تلاش کردند کسی از دستگیری من مطلع نشود اما تصادفا یکی از آشنایان شاهد ماجرا بود و خبر آن را ارسال کرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او در پایان گفت که طی زمان بازداشت با او بدرفتاری نشده است.

شیوا نظرآهاری 27 مرداد گذشته در مقابل دفتر سازمان ملل در جریان تحصن خانواده های زندانیان سیاسی بازداشت و20 روز بعد با قرار وثیقه آزاد شد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15267

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شیوا نظرآهاری: نمیخواستند کسی از دستگیری من مطلع شود، خسرو شمیرانی، شهروند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016