یکشنبه 8 آذر 1383

خليج فارس نامش هميشه فارس بوده و خواهد بود، حزب ملت ايران

پاينده ايران
اي آفريدگار پاك ترا پرستش مي كنم و از تو ياري مي جويم

حزب ملت ايران
دفتر اروپايي


مجله آمريكايي نشنال چگرافيك ، در آخرين شماره خود با چاپ نقشه خاورميانه ، در زير نام خليج فارس ، واژه « خليج عربي » را بكار برده كه موجب اعتراض ايرانيان آزاده و ميهن دوست در سراسر جهان گردبده است . اما جاي پرسش است ، چرا ما اصل را رها كرده و به فرع چسبيده ايم . نا گفته نماند كه اعتراض به اين نشريه آمريكايي جاي خود را دارد ولي اصل قضيه جاي ديگري است .
نخست كشورهاي عرب زبان هستند كه تعدادي از آنها هنوز امضاء استقلا لشان خشگ نشده نه تنها از خليج هميشه فارس بنام عربي ياد مي كنند بلكه مدعي مالكيت
بخش هايي از سرزمين ورجاوند ايران زمين هم شده اند . در صورتي كه نبايد فراموش كرد ، جزيره هميشه ايراني بحرين كه با دسيسه بيگانگان و خيانت زمامداران وقت از ايران جدا شد هنوز مورد مطالبه ملت ايران بوده تا در زمان مناسب به سرزمين مادري خود بازگردد از آن گذشته هنوز گوشه اي از خرابه هاي بجا مانده پايتخت قديمي ما ( ايوان مدائن ) نزديك به ساحل دجله قرار دارد كه جزلا ينفك ايران زمين بشمار ميرود .
ديگر اينكه نظام حاكم بر كشورمان كه دشمن را از دوست تشخيص نمي دهد و در هر فرصتي براي بقاي خود از منافع ملي ما گذشته و منابع و ثروت هاي زير زميني كشورمان را بحراج گذارده و يا به بيگانگان بذل و بخشش مي نمايد ، چندي پيش از كشورهاي عربي در خواست عضويت در اتحاديه عرب را نمود كه با جواب منفي آنها روبرو گشت . در اين مدت ميليارد ها دولار ناقابل را به سوريه و لبنان و گروهاي فلسطيني بذل و بخشش نموده است ولي آنها نه تنها يك دست مريزا ساده نگفته اند بلكه ضمن نام بردن از «خليج عربي » در اسناد و مدارك و كتابهاي خود در هر فرصتي هم كه بدست آورند اعلام مي دارند سه جزيره هميشه ايراني ابوموسي و تنب بزرگ و كوچك متعلق به تازيان است كه بايد پس داده شود !! حال هرچه آقايان فرياد بزنند « مرگ بر اسرائيل ، مرگ بر آمريكا » آنها حرف خودشان را مي زنند و ادعاي مالكيت خودشان را دارند .
اما اصل مطلب در اينجاست ، چندي پيش نشريه جام جم كه از سوي صدا و سيماي جمهوري اسلامي منتشر ميگردد و زير نظارت «بيت رهبري » قرار دارد از خليج فارس بنام «خليج عربي » نام برد كه با كمال تأسف آب هم از آب تكان نخورد . هيچيك از امامان جمعه در سخنراني هاي پيش از نماز حتي كوچكترين اشاره اي هم به موضوعي به اين با اهمتي نكردند و نه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نه دفتر آقاي خاتمي و نه ديگر نهادهاي كشوري و لشگري كه همگان بي تفاوت از كنار آن گذشتند . اگر امروز مي بينيم تني چند از دست اندر كاران نظام به چاپ نام « خليج عربي » زير نام خليج فارس اعتراض نموده اند براي اين است كه از قافله عقب نمانند . بايد از آقايان پرسيد چرا تا كنون به كشورهاي عرب زبان اعتراض نكرده ايد و تا مرحله قطع رابطه پيش نرفته ايد ؟ اگر امروز اعتراض مي كنيد نه بخاطر حس ملت گرايي و ميهن دوستي مي باشد بلكه باين علت است كه اين نشريه آمريكايي بوده و در آن كشور منتشر مي شود . نشريه نشنال جگرافيك اگر از نام بي مسمي « خليج عربي » نام برده است براي جلب رضايت كشورهاي عرب زبان است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما ضمن اعتراض به ناشران آمريكايي مجله نشنال جگرافيك ، اعلام ميداريم طرف اصلي ما كشورهاي عرب زبان هستند كه چشم طمع به خاك كشور ما دوخته اند . در مرحله نخست ، با شهامت بايد به آنها گوشزد نمود ، دست از اين خيال خام بردارند و واقعيت هاي تاريخ را بپذيرند و در آنها دستكاري نكنند در غير اينصورت ضمن قطع رابطه ، طلب هاي خود را چه1 رضي و چه مالي از آنها مطالبه خواهيم كرد . براي ملت ايران منافع ملي از هرچيز ديگري مهمتر بوده و هست .

شنبه هفتم آذر يكهزار و سيصد و هشتاد و سه خورشيدي

دفتر اروپايي حزب ملت ايران

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14955

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خليج فارس نامش هميشه فارس بوده و خواهد بود، حزب ملت ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016