يكشنبه 1 شهريور 1383

نامه سرگشاده جبهه مشاركت به ابطحي در خصوص برخوردهاي صورت گرفته اخير با ارائه دهندگان خدمات اينترنتي به سايت‌هاي سياسي

جبهه مشاركت ايران اسلامي روز يكشنبه يكم شهريور ماه با انتشار نامه‌اي سرگشاده نسبت به برخوردهاي صورت گرفته با برخي مراكز ارائه دهنده خدمات اينترنت به سايت‌هاي سياسي و از جمله سايت «رويداد» اعتراض كرده است.
اين نامه كه خطاب به معاون حقوق رئيس جمهور نگاشته شده است يادآور شده كه در روزهاي اخير عده‌اي كه ظاهرا از اداره اماكن نيروي انتظامي ماموريت داشته‌اند با مراجعه به برخي شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت با آنها برخورد نموده‌اند.
متن كامل اين نامه به شرح زير است:


شماره: 3167 ج.م.د
تاريخ: 31 مرداد 1383


حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي ابطحي
معاون محترم حقوقي رياست جمهوري
با سلام
به استحضار مي‌رساند در هفته گذشته اتفاقات مشكوك و غيرموجهي ظاهراً از سوي مأموران اداره اماكن نيروي انتظامي تهران رخداده است كه موجب نگراني است.
متأسفانه عده‌اي از مأموران به بهانه برخورد با سايت‌هاي اطلاع‌رساني سياسي با مراجعه، تفتيش و تهديد و بازداشت مديران و كارمندان برخي از شركت‌هاي خدمات اينترنتي كه به سايت خبري وابسته به جبهه مشاركت (رويداد) خدمات متعارفي همچون ثبت آدرس اينترنتي داده‌اند با ايجاد رعب و تهديد آنان خواستار معرفي سفارش‌دهندگان شده‌اند.
متأسفانه مطلع شديم كه از اين نيز فراتررفته‌اند و برخي افراد منتسب به جبهه مشاركت را نيز در اين رابطه به صورت تلفني احضار كرده‌اند.
در حالي كه مسئوليت سايت خبري رويداد با جبهه مشاركت است مشخص نيست كه با چه محمل قانوني برخورد با خدمات دهندگان سرويس‌هاي اينترنتي صورت مي‌گيرد اين در حالي است كه حتي كميته سه نفره شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز منعي براي فعاليت سايت رويداد نگذاشته است، اگر چه ظاهراً بسياري از شركت‌هاي خدمات دهنده اينترنت تحت فشار ساير مراجع اقدام به فيلترينگ غيرقانوني اين سايت نموده‌اند.
خواهشمند است رسيدگي فرمائيد كه اينگونه اعمال غيرقانوني در ايجاد مضيقه و فشار براي شركت‌هاي فني براي قطع خدمات رايج به جبهه مشاركت از سوي چه نهادي انجام مي‌شود و رفتارهايي كه مشابه اقدامات غيرقانوني دستگاههاي موازي اطلاعاتي است از سوي چه شخص و نهادي فرمان مي‌گيرد.

با تشكر
سيد محمدرضا خاتمي
دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11158

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده جبهه مشاركت به ابطحي در خصوص برخوردهاي صورت گرفته اخير با ارائه دهندگان خدمات اينترنتي به سايت‌هاي سياسي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016