شنبه 16 اسفند 1382

عيسي سحرخيز: مجلس هفتم به معناي پايان اصلاحات است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
نماينده مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات گفت: مجلس هفتم طبق گفته‌‏هاي سخنگويان واقعي‌‏اش كه حرف دل خود را مي‌‏زنند به معناي پايان اصلاحات است و همانطور كه برخي تندروهاي جريان محافظه‌‏كار مطرح كردند، اصلاحات پرانتزش بسته شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحرخيز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، با اشاره به اينكه مجلس هفتم سعي خواهد كرد در بيان و زبان، شعارهاي اصلاح‌‏طلبانه مطرح كند، مدعي شد: مجلس هفتم به دو جنبش اساسي كشور يعني جنبش جوانان و جنبش زنان بي توجهي كامل خواهد كرد و حتي در تضاد با آن برخواهد آمد.
وي افزود: مجلس هفتم در بحث‌‏هاي توسعه فرهنگي و اقتصادي به بن‌‏بست خواهد رسيد و به ويژه در بحث فرهنگي مجبور مي‌‏شوند به شرايط پيش از دوم خرداد برگردند كه حتي آقاي هاشمي رفسنجاني هم در انتخابات رياست جمهوري آينده راي نخواهد آورد.
مدير مسئول ماهنامه آفتاب با اشاره به اينكه در نقشه سياسي جديد كشور، تنها كار باقيمانده آقاي خاتمي اين است كه مانع اقدام‌‏هاي افراطي ديگران شوند، گفت: به گفته خود آقاي‌‏خاتمي؛ ايشان در اين سالهاي اخيرپرچمدار اصلاحات نبودند، معتقدم؛ رئيس جمهوري بودند كه اختيار لازم را نداشتند و حتي نتوانستند طبق سوگندي كه ياد كردند، از قانون اساسي دفاع و يك انتخابات آزاد و رقابتي را در كشور برگزار كنند.
سحرخيز با بيان اينكه اختيارات آقاي خاتمي در مجلس هفتم، محدود خواهد شد، مدعي شد: الان بدنه اجتماعي و جريان پيش‌‏رو و پيگير اصلاح طلب از رئيس جمهور فاصله گرفته و آقاي خاتمي فقط مي‌‏تواند تا حدي از قانون و اجراي آن پاسداري كند، ولي آن هم در حدي نيست كه با قرائت خود از قانون اساسي دفاع كند، بلكه مجبور است با قرائتي كه محافظه‌‏كاران از قانون اساسي دارند، راضي شود و آن را حفظ كند.
نماينده مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات پاسخ به اين سئوال كه خاستگاه جديد جنبش اصلاح طلبي ايران كجاست؟ گفت: با تحولات اخير صورت گرفته در كشور جنبش اصلاحات به اين نتيجه رسيده كه نمي‌‏توان از درون ساختار سياسي، كاري را انجام داد و بايد به درون بدنه اجتماعي رفت و از بيرون حاكميت سازمان داد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5403

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عيسي سحرخيز: مجلس هفتم به معناي پايان اصلاحات است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016