چهارشنبه 26 مرداد 1384

تغییرات در کابینه جدید


وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود، این وزارتخانه در طول سال به امر به معروف و نهی از منکر و در دوران انتخابات به سازماندهی آراء و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای اصلح می پردازد.

با توجه به معرفی کابینه جدید در روزهای گذشته و ضرورت بررسی کابینه توسط مجلس، پیشنهاد می شود وزارتخانه های مختلف به شکل زیر اصلاح شوند تا کابینه هفتاد میلیونی بتواند به عدالت گستری و مهرورزی پرداخته و در یک پروژه طولانی شش ماهه مدیریت جهان را به دست بگیرد.

معاون اول: با توجه به اینکه رئیس جمهور در تشکیلات جدید خودش معاون اول دیگران است، لذا پست معاونت اولی حذف می شود.
معاون دوم: از این پس کلیه وظایف معاون اول توسط معاون دوم انجام می شود.
معاونت امور غیبی و ارتباط با امام زمان: با توجه به نقش موثر و مرموز گرایشات اسلامی در ملت و ضرورت ارتباط مستمر با آقا امام زمان، از این پس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری در جمکران معاونت امور غیبی رئیس جمهور منتخب را انجام می دهد.


وزارت اطلاعات و کیهان و سازمانهای موازی: وزارت اطلاعات با روزنامه کیهان و 236 سازمان موازی ادغام شده و همه این سازمانها زیر نظر روزنامه کیهان به کار خود ادامه می دهد.

وزارت راه و ترابری و بهداشت و درمان و سوانح و سوختگی: با توجه به اینکه بطور طبیعی رانندگی در کشور منجر به رفتن به بیمارستان می شود، لذا پیشنهاد می شود این وزارتخانه ها ادغام شوند.

وزارت ارشاد و جهاد کشاورزی: با توجه به احترام به امر هنر و کشاورزی و ضرورت استفاده از هنرمندان در فقرزدائی و برای درک محرومیت مردم، وزارت ارشاد باید از کارهای غیرمفید دست بردارد و به تولید بپردازد. لذا وزارت کشاورزی در پروژه بیل ها را بر قلم مقدم بداریم تلاش می کند تا به استفاده بهینه از هنرمندان در تولید بپردازد.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر : وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود، این وزارتخانه در طول سال به امر به معروف و نهی از منکر و در دوران انتخابات به سازماندهی آراء و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای اصلح می پردازد.

میراث فرهنگی و هتلداری: با توجه به ضرورت استفاده از اماکن بلااستفاده مانده ای مانند تخت جمشید و عالی قاپو و موزه ایران باستان و کاخ های سلطنتی این سازمان اقدام به استفاده بهینه میراث فرهنگی نموده و ترتیب استفاده روزآمد از میراث فرهنگی را می دهد و تلاش می کند تا این اماکن که مظاهر بارز ظلم هستند تبدیل به مراکز درآمد زا نموده تا مستضعفان و رزمندگان ضمن سکونت در این اماکن با تاریخ کشور نیز آشنا شوند و آنرا نابود کنند.

وزارت صنایع و معادن و بایگانی: با توجه به ضرورت تمرکز زدائی از کشور و ضرورت جابجایی مدیران پردرآمد و پرمصرف با مدیران کم درآمد و پردوام ، پیشنهاد می شود کلیه بایگانی های ادارات و مدیران اضافی که جای زیادی می گیرند به معادن مختلف کشور که هم جادار و هم مطمئن هستند منتقل شوند.

وزارت سپاه و امور اقتصادی و دارائی و بیت المال و هواشناسی کشور: این وزارتخانه موظف است اموال بادآورده که براساس وضعیت هواشناسی کشور در طول شانزده سال در دست چند خانواده بوده است از آنها بگیرد و جهت سرمایه گذاری به بخش تولید سپاه پاسداران بدهد تا برای فقرزدائی از آن استفاده شده و فقرا برای انتخابات بعدی سازماندهی شوند.

وزیر مسکن و شهرسازی و امور ترافیکی: با توجه به وجود ترافیک لاینحل در تهران وزارت مسکن با سازمان ترافیک ادغام می شود، سازمان مسکن موظف است با استفاده از اداره راهسازی سپاه کلیه ساختمان های موجود را که مانع تعریض اتوبانها هستند از بین ببرند و به جای آنها خیابان و اتوبان بسازند و سازمان امور ترافیک نیز موظف است کلیه بزرگراههایی که مانع توسعه ساختمان سازی است از بین ببرد و به جای خیابان و اتوبان، ساختمان بسازد. به این ترتیب هم ساختمان ساخته می شود و هم اتوبان و هم احتمالا مشکل ترافیک حل می شود، اگر مشکل ترافیک حل نشد، در برنامه چهارساله بعد، دوباره ساختمانها به اتوبان و اتوبان ها به ساختمان تبدیل می شود.

وزیر امورخارجه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهانی و فرهنگستان ادب پارسی: با توجه به اینکه دولت ایران برای اداره بهتر کشور ترجیح می دهد که مدیریت سایر کشورهای جهان را نیز در دست داشته باشد تا ضمن دادن نظم نوین اسلامی به جهان و گلوبالیزاسیون شرعی با خیال راحت کشور را اداره کند، لذا سازمان مدیریت با وزارت خارجه ادغام شده و این سازمان موظف می شود که هر سال از میان برادران بسیجی ده هزار وزیر و مدیر برای کشورهای جهان تربیت کند، منتهی چون آموزش زبان های مختلف دشوار است، باید به جای آموزش زبان فرنگی به برادران بسیجی، فرهنگستان ادب فارسی به آموزش زبان فارسی در کلیه سازمانهای دولتی جهان بپردازد.

وزارت توزیع نفت و فقرزدائی: این وزارتخانه موظف است ضمن افشای دائمی خانواده های نفتی ، از طریق توزیع روزانه نفت تولید شده کشور به مردم، امکان اینکه خود مردم بتوانند نفت سهمیه خودشان را مستقلا به هر شرکتی در دنیا بفروشند.

وزارت نیرو و هاکوپیان: با توجه به اینکه تولید نیرو و آب و برق نمی تواند تضمین کننده پیشرفت انقلاب اسلامی باشد، لذا وزارت نیرو موظف است وظیفه آموزش برادران لباس شخصی را نیز به عهده بگیرد و با توجه به اینکه برادران لباس شخصی از این پس باید از بهترین امکانات استفاده کنند، لذا شرکت لباس هاکوپیان نیز مصادره و در خدمت اهداف دولت خدمتگذار قرار می گیرد و از این پس وظیفه تامین لباس شخصی برای نیروهای لباس شخصی برعهده هاکوپیان خواهد بود.

وزیر تعاون و اجماع: با توجه به ضرورت اجماع در انتخابات، جز در مواردی که اجماع قبلا انجام گرفته است، وزارت تعاون همچنین وظیفه خواهد داشت برای هر انتخاباتی مانند انتخابات شوراها و مجلس و غیره در جهت اجماع نامزدها تلاش نماید تا از این طریق تعاون انجام شود.

وزیر فناوری و جلوگیری از ارتباطات: با توجه به نقش و اهمیت توسعه اینترنت در پیشرفت و توسعه کشور، وزارت فناوری موظف است از هر طریق می تواند جلوی توسعه اینترنت را بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش: با توجه به ضرورت حضور فعال برادران بسیجی که در دبیرستان ها تحصیل می کنند و ضرورت حضور کلیه دانش آموزان در صحنه سازماندهی آراء وزارت آموزش و پرورش موظف است، طی دو سال آینده علاوه بر ایجاد برنامه های آموزش مکتبی تلاش کند تا کلیه دانش آموزان هرچه سریع تر به سن قانونی برای رای دادن برسند تا بتوانند در صحنه های پرشکوه سازماندهی آراء حضور داشته باشند، لذا کلیه دانش آموزان از این پس پانزده ساله اعلام می شوند. همچنین این وزارتخانه موظف است برای جلب نظر دانش آموزان هر ماه یک بار حیاط مدارس را با کمک برادران سپاه آسفالت کند.

وزیر دادگستری و امور بازرگانی و زندانها: با توجه به اینکه در چهار سال آینده زندان یکی از مراکز جذب نقدینگی ناشی از وثیقه زندانیان خواهد بود، وزارتخانه های دادگستری و امور بازرگانی ادغام می شوند تا از طریق به کار انداختن وثیقه زندانیان در امور تجارت و تولید، دریافت وثیقه از زندانیان به درآمد اول کشور تبدیل شود و ایران از وابستگی به نفت و صنایع مونتاژ رها شود.

وزارت کشور و سازماندهی آراء: با توجه به ضرورت برگزاری انتخابات سالم از این به بعد وزارت کشور، بسیج، پادگان خاتم الانبیاء و شورای نگهبان ادغام شده و تلاش می کنند تا انتخابات هرچه باشکوه تری را برگزار کنند.

وزارت کار و اموراجتماعی و اتوبوسرانی: با توجه به ضرورت اخراج هر چه بیشتر نیروهای ناهماهنگ و ضرورت بکارگیری هرچه بیشتر نیروهای هماهنگ در سازمانهای اداری و ضرورت حمل و نقل مدیران توسط اتوبوس های جادار، از این پس وزارت کار و امور اجتماعی با سازمان اتوبوسرانی ادغام می شود. وظیفه حمل و نقل افرادی که مدیر نیستند از این پس با ادارات پست خواهد بود.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی و عفاف و امور خیریه: با توجه به ضرورت حفظ عفاف و امور خیریه سازمان تامین اجتماعی با تشکیل خانه های عفاف موظف خواهد شد برای فقرزدائی و جلوگیری از فساد، کمک های مالی و جنسی دولت را به نیازمندان برساند.

وزارت دفاع و موتورسواری: با توجه به ضرورت حفاظت از انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و سازمان حمایت از لباس شخصی ها و تولیدکنندگان و استفاده کنندگان از موتورسیکلت ادغام می شوند.

سازمان تربیت بدنی: با توجه به نقش موثر سازمان تربیت بدنی در انتخابات این سازمان از این به بعد به عنوان زیرمجموعه ستاد انتخابات کشور عمل می کند و در زمان انتخابات موقتا مستقل می شود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25970

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تغییرات در کابینه جدید' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008