پنجشنبه 30 تیر 1384

دوازده صندلی


هر هفته نوشته های طنز من در بی بی سی آنلاین با نام سیدابراهیم نبوی( اسم مستعار من هم اسم خودم است) منتشر می شود. اگر دوست ندارید نوشته های مرا بخوانید به وب سایت های دیگر بروید.

صندلی در جمهوری اسلامی نقش بالایی در سرنوشت فرد دارد، البته فرد معمولا نقش زیادی در سرنوشت صندلی ندارد، به همین دلیل یکی از مهم ترین روش های شناخت نظام جمهوری اسلامی صندلی شناسی این نظام است.
به نظر شما تفاوت صندلی شورای نگهبان با مجمع تشخيص مصلحت چيست؟ واقعيت اين است که صندلی های مختلف در مجمع تشخيص مصلحت و شورای نگهبان و مجلس و رياست جمهوری با هم تفاوت اساسی دارند. تفاوت اين صندلی ها به جنس، شکل، طول عمر و چيزهای ديگر آنها برمی گردد، لذا برخی تفاوتهای صندلی های مذکور برای درک بيشتر خوانندگان به اين شرح عنوان می شود:
۱) صندلی های شورای نگهبان تعدادشان ثابت است و 12 صندلی بيشتر نيست، اما صندلی های مجمع تشخيص مصلحت بر اساس مصلحت کشور و وقايع ناگوار تعدادشان کم و زياد می شود.

۲) وقتی کسی روی صندلی شورای نگهبان می نشيند عمر سياسی اش شروع می شود و آنقدر روی آن می نشيند تا عمر طبيعی اش تمام شود، اما وقتی کسی عمر سياسی اش تمام شد، روی صندلی مجمع تشخيص مصلحت می نشيند.

اگر کوچکترین علاقه ای به خواندن ادامه این مطلب دارید، به بی بی سی آنلاین بروید و نوشته این هفته مرا با عنوان دوازده صندلی بخوانید.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25828

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دوازده صندلی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008