چهارشنبه 19 اسفند 1383

خلیل البرادعی دستگیر شد


چهل سال بعد در همین هفته امروز پنجشنبه، سیزدهم اسفند 1423 هجری شمسی، مطابق با سوم مارس 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم. خلیل البرادعی دستگیر شد خلیل البرادعی مسوول بازرسان سازمان جهانی انرژی اتمی در...

چهل سال بعد در همین هفته
امروز پنجشنبه، سیزدهم اسفند 1423 هجری شمسی، مطابق با سوم مارس 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

خلیل البرادعی دستگیر شد
خلیل البرادعی مسوول بازرسان سازمان جهانی انرژی اتمی در هنگام سفر از تهران به پاریس در فرودگاه اورلی پاریس دستگیر شد. پلیس فرودگاه اورلی اعلام کرد: از خلیل البرادعی یک وافور، شش لول تریاک و مقداری شیره و سوخته کشف شده است. جمیله البرادعی مادر خلیل البرادعی که در تهران زندگی می کند ضمن اظهار تاسف از این موضوع در مصاحبه با خبرنگار بی بی سی گفت: این پسره ذلیل مرده آبروی منو برد. وی گفت: ده بار خوابوندمش بیمارستان، ولی فایده نداره، تا وقتی بیاد ایران و بره خوب نمی شه. آژانس انرژی اتمی در واکنش به این مساله اعلام کرد: ما برای بازرسی ایران با مشکلات فراوانی مواجه هستیم، هر بازرسی که یک سال به ایران می رود، بعدا باید شش ماه در بیمارستان بخوابد تا مواد را ترک کند. خلیل البرادعی که ساعاتی پس از دستگیری از مرکز پلیس با خبرنگاران سخن می گفت، گفت: رفیق بد! اینقدر که رفیق بد و جنس خوب اثر داره اورانیوم اثر نداره.

فیش، کات و فاین شات
مراسم اسکار برگزار شد. در مراسم اسکار امسال که با شور و هیجان بسیار برگزار شده بود، بیست و سه فیلم از ایران، هفت فیلم از چین، دو فیلم از چهل و هفت کشور اروپایی و سه فیلم آمریکایی شرکت داشتند. فیلم های فیش، کات و فاین شات از سوی کارگردانان آمریکایی شرکت کرده بودند که فیلم فیش برنده بهترین فیلم آمریکایی شد. فیلم بهمن کیارستمی نه جایزه اسکار و فیلم بهمن قبادی شش جایزه اسکار را بدست آوردند. فیلم بهمن قبادی به نام« جوجه تیغی ها هم سلام می دهند ولی کسی بهشان محل سگ نمی گذارد بخصوص در کردستان» موفق شد جایزه بهترین سناریو نویسی سرصحنه و بهترین ناله را بدست آورد، روژان بازیگر زن این فیلم به مدت شانزده دقیقه ناله می کرد و از این طریق رکورد ناله در سینمای جهان را شکست. همچنین فیلم« ماهی ها هم گریه می کنند، چون آکواریوم برای ماهی آزاد تنگ است و خیلی ها این را نمی فهمند، چون باید عاشق بود وگرنه چه فایده ای دارد» ساخته بهمن کیارستمی موفق شد جایزه بازیگر نقش اول مرد و زن را به دست آورد. اما جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نصیب فیلم جعفر پناهی به نام« سوسک ها هم از دیوار بالا می روند، ولی ممکن است یک نفر با دمپایی ابری بزند توی سر آنها و یک تراژدی را بوجود بیاورد، در حالی که اگر درست نگاه کنی این خودش یک کمدی است» شد. بهمن قبادی در مصاحبه اش با خبرنگاران گفت: سینمای امروز ایران مشکل بسیاری از روزنامه نگاران کشور را حل کرده است، بسیاری از روزنامه نگاران ایرانی مقالاتی را که نمی توانند چاپ کنند به ما می دهند و ما از آن مقاله به عنوان اسم فیلم مان استفاده می کنیم.

رضا وارهول
رضا هاشمی شاهرودی نقاش مدرنیست کشور که به عنوان اندی وارهول دوم شناخته شده است دیروز تعداد زیادی از طرح های اولیه آثار نقاشی خود را در گالری هنرهای مدرن نیویورک بفروش رساند. وی همچنین یک سند سیاسی بسیار مهم را که سالها گم شده بود بطور تصادفی پیدا کرد و آنرا به قیمت سیصدهزار دلار به یک کلکسیونر اسناد ایران فروخت. رضا که پدرش محمود هاشمی شاهرودی سالها ریاست قوه قضائیه ایران را برعهده داشت این سند را لابلای دفترهای مشق دوران مدرسه اش پیدا کرد. این سند بخشنامه ای است که طی آن هاشمی شاهرودی به قوه قضائیه اعلام کرده بود که از این به بعد حق ندارند با روزنامه نگاران برخورد کنند. رضا گفت: پدر یک روز که عصبانی بود این بخشنامه را نوشت، اما آنرا لای دفتر مشق من جاگذاشت و بعدا چون این بخشنامه پیدا نشد دهها روزنامه نگار زندانی شدند. رضا شاهرودی گفت: پدرم یک پست مدرنیست واقعی بود، او همیشه گریه می کرد و می گفت من چند بار به مرتضوی گفتم که باید از قوه قضائیه برود، اما مرتضوی می گفت آخه من کجا برم؟

جین جکسون: من بی گناهم
صد و بیستمین جلسه دادگاه جین جکسون (مایکل جکسون سابق) برگزار شد. در این جلسه جیمی اسپیرز( بریتنی اسپیرز سابق) و زنش فریدا افلک( بن افلک سابق)، آرنولد شوارتزنگر و عبدالله جکسون( جانت جکسون سابق) به نفع جین جکسون شهادت دادند. جین جکسون که با وجود اینکه هشتاد و شش سال از عمرش می گذرد، اما با یک سلسله عمل جراحی کاری کرده است که به نظر یک زن بیست و هفت ساله ژاپنی می رسد، در آخرین جلسه دادگاهش گفت: من بی گناهم. عبدالله جکسون، برادر جین جکسون که قبلا خواهرش بوده است، اما تغییر جنسیت داده و مسلمان شده و نامش را به عبدالله جکسون تغییر داده است، گفت: به حضرت عباس، به همین سوی چراغ، قسم به همون مکه ای که رفتم آبجی ام که قبلا داداشم بود کاری نکرده، من قسم می خورم که اون بی گناهه. در این جلسه دادگاه که در استادیوم شصت هزار نفری ممفیس برگزار شده بود هفده گروه موسیقی پس از اتمام جلسه دادگاه برنامه اجرا کردند و سه میلیارد نفر از طریق ماهواره های تلویزیونی این جلسه دادگاه را نگاه کردند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19134

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خلیل البرادعی دستگیر شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008