پنجشنبه 29 بهمن 1383

سلمان رشدی کشته شد


گروه شمشیر سرخ که بیست سال قبل در کلمبیا اعلام موجودیت کرد توسط چند نفر از سرداران سابق سپاه تشکیل شده است و بنا به گفته منابع مختلف از وضع این گروه اطلاع چندانی در دست نیست.

این برنامه از رادیو دویچه وله پخش شده است، صدای برنامه را از اینجا بشنوید. امروز پنجشنبه 29 بهمن 1423 هجری شمسی مطابق با 17 فوریه 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

بارش برف در رشت
پروفسور نیک آهنگ کوثر رئیس سازمان زمین شناسی ایران اعلام کرد که کره زمین در هشت ماه آینده هشت درجه گرم تر خواهد شد. به دنبال اعلام این خبر شهرداری رشت گفت که امیدوار است در اثر گرم شدن کره زمین این شهرداری بتواند آثار بارش برف چهل سال قبل را از بین ببرد. بنا به گفته آگاهان پس از بارش دومتر برف که چهل سال قبل اتفاق افتاد هنوز شهرداری رشت موفق نشده است مشکل یازده هزار خانه ویران شده را بعد از چهل سال حل کند.


ایران به دبلیو تی او پیوست
در پی درگذشت کامی ماشینچی وزیر سابق تجارت با شرکت های خیلی بزرگ، مجلس شورای ملی به دکتر شومینه ناظریان به عنوان وزیر این وزارتخانه رای اعتماد داد. کامی ماشینچی وزیر سابق یک هفته قبل پس از اینکه خبر پذیرش ایران در دبلیو تی او( سازمان تجارت جهانی) را شنید از خوشحالی سکته کرد و قبل از انتقال به بیمارستان درگذشت. لازم به یادآوری است که ایران بعد از چهل و نه سال و پس از اینکه پانزده هزار بار با پذیرش کشور در دبلیو تی او مخالفت شده بود، به عضویت این سازمان جهانی درآمد.

سلمان رشدی کشته شد
گروه شمشیر سرخ صبح دیروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که سید سانتیاگو آلوارز در یک عملیات استشهادی به شهادت رسیده است. این گروه اعلام کرد که شهید سید سانتیاگو سه روز قبل در حال آمادگی برای عملیات انفجاری در اثر یک اشتباه منفجر شد. گروه شمشیر سرخ اعلام کرد وی قصد داشت که با یک عملیات انتحاری سلمان رشدی را به قتل برساند. این گروه که از یکی از روستاهای دورافتاده کلمبیا به صورت تلفنی مسوولیت این انتحار را به عهده گرفت، اعلام کرد که بزودی حکم قتل سلمان رشدی مرتد را که پنجاه سال پیش توسط آیت الله خمینی اعلام شده بود اجرا خواهد کرد. در پی اعلام این نکته دولت انگلیس اعلام کرد سلمان رشدی هجده سال است که در اثر سرطان درگذشته است و قبر وی نیز در گورستان پرلاشز پاریس قرار دارد. گروه شمشیر سرخ که بیست سال قبل در کلمبیا اعلام موجودیت کرد توسط چند نفر از سرداران سابق سپاه تشکیل شده است و بنا به گفته منابع مختلف از وضع این گروه اطلاع چندانی در دست نیست.

انشعاب در وزارت کارگران
بنا به اعلام دکتر شارلوت رضوی فقیه سخنگوی دولت، وزارت کارگران اقلیت از سوی دولت منحل شد، علت انحلال این وزارتخانه انشعاب اکثریت کارکنان بخش اداری مالی عنوان شده است. کامبوزیا کیمیاگر رهبر انشعابیون و مدیر اداری و مالی این وزارتخانه اعلام کرد ما برای اعتراض به دیدگاههای معاون امور اجتماعی وزارت کارگران اقلیت در مورد نظریه مالتوس که با آن مخالف بودیم تصمیم به انشعاب گرفتیم. وی اعلام کرد که بزودی دو وزارتخانه کارگران اقلیت مالتوسی و وزارت کارگران اقلیت ضدمالتوسی ها تاسیس می شود. لازم به یادآوری است که یک سال قبل وزارت کار و امور اجتماعی به دلیل انشعاب جریان راست تبدیل به دو وزارتخانه کارگران و وزارت کارفرمایان شد و سپس وزارت کارگران شش ماه پیش در اثر انشعاب کارکنان بخش تاسیسات وزارتخانه تبدیل به دو وزارتخانه کارگران اقلیت و کارگران اکثریت شد. همچنین وزیر اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد تبدیل این وزارتخانه به دو وزارتخانه گامی دیگر در راه افزایش امنیت ملی ارزیابی می شود، وی گفت هرچه وزیر بیشتر داشته باشیم اختلافات سیاسی کمتر می شود. در حال حاضر در ایران ششصد و بیست وزارتخانه وجود دارد که بطور متوسط در سال پنجاه وزارتخانه جدید در اثر انشعاب در احزاب حاکم بر وزارتخانه ها ایجاد می شود. سخنگوی دولت اعلام کرد بعد از اینکه ما از چهل سال قبل تصمیم گرفتیم دولت را به صورت حزبی اداره کنیم مشکلات سیستم اجرایی کشور بکلی حل شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18713

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سلمان رشدی کشته شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008