پنجشنبه 24 دی 1383

احضار شیرین عبادی، جشن دیوانگان


عباس کیارستمی رئیس جمهور اسبق فرانسه عضویت افتخاری نود و هشتمین جشنواره کن امسال را پذیرفت. وی که در حال حاضر مشاور رئیس جمهور فرانسه در امور خیلی مهم است، در جشنواره کن امسال حاضر می شود تا خاطرات سالهای گذشته را تجدید کند.

چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه بیست وچهارم دی ماه 1423 هجری شمسی، مطابق با 13 ژانویه 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانم.

احضار شیرین عبادی، جشن دیوانگان
امروز تهران غرق جشن و شادمانی بود. گروه هایی از مردم تهران در حالی که روی دستهای شان راه می رفتند و سرشان را به دیوار می کوبیدند و کفش شان را گاز می گرفتند و روی همدیگر خاک و رنگ می پاشیدند و سرودهای بی معنی و شاد می خواندند جشن دیوانگان را جشن گرفتند. اصغر خله رئیس شورای برگزاری جشن دیوانگان اعلام کرد امسال هم مثل سی و نه سال گذشته این جشن با حضور دیوانه وار مردم انجام می شود. روز 20 دی ماه در ایران به عنوان جشن دیوانگان خوانده می شود. در این روز مردم به خیابان می آیند و کارهای جالب و احمقانه می کنند. استیو کوچک زاده کارشناس جشن دیوانگان مرکز تحقیقات ملی ایران گفت: از چهل سال پیش که قوه قضائیه ایران رفتار دیوانه واری کرد و شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل را به دادگاه احضار کرد این روز به عنوان روز دیوانگان معروف شد و از دو سال پس از آن هر سال این روز را جشن می گیریم. در این روز هر کسی هر کار احمقانه ای دوست داشته باشد می کند.


علی اوسط شوارتزنگر در ایران می ماند
دوهزار و سومین گروه بازرسی هسته ای آژانس انرژی اتمی برای چهل و سومین سال پیاپی به ایران سفر کردند. این هیات ماموریت دارد که به بررسی کفش های دکتر روزبه عطرافشان استاد درس فیزیک دانشگاه تهران بپردازد. بنا به گزارش این هیات کفش های دکتر عطرافشان تولید میخچه می کند و به همین دلیل ممکن است وی برای درآوردن میخچه پایش از تیغ های جراحی استفاده کند که از کارخانه ای تهیه می شود که محصول دیگر این کارخانه پیچ گوشتی هایی است که از آنها می توان برای بستن پیچ سانتریفوژ غنی ساز اورانیوم استفاده کرد. دکتر عطرافشان اعلام کرد که کفشش را عوض خواهد کرد، اما سازمان انرژی اتمی معتقد است خرید هرگونه کفش استادان رشته فیزیک باید زیر نظر سازمان ملل صورت بگیرد. دکتر علی اوسط شوارتزنگر بازرس آژانس انرژی اتمی که سی و دو سال است هر هفته برای بازرسی به ایران سفر می کند در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری کامی تی وی گفت: کفشش را عوض می کنیم، نگران نباشید. دکتر علی اوسط شوارتزنگر در جریان بازرسی سی و چند ساله اش از ایران با یک زن ایرانی ازدواج کرده است و مسلمان شده و هفت فرزند دارد. وی فقط می تواند قورمه سبزی را با ترشی لیته بخورد. وی گفت: تا یک سال دیگر بازنشسته می شوم و برای همیشه در ایران می مانم. وی گفت در طول سی و چند سال بازرسی انرژی اتمی در ایران موفق شدم با فرهنگ و هنر ایرانی و بخصوص غذای آن آشنا شوم. وی در مورد همسرش گفت: من عیال را دوست دارم، منزل ما خیلی خانه دار هستند و دستپخت شان حرف ندارد.

مسعود رجوی به ایران پناهنده شد
فردی به نام مسعود رجوی صبح دیروز در پاسگاه دریایی بوشهر خود را به پلیس ایران معرفی کرد و درخواست پناهندگی کرد. وی به پلیس گفت که رهبر سابق سازمانی به نام مجاهدین خلق بوده است. وی که هشتاد ساله به نظر می رسد گفت که از جمهوری اسلامی بحرین به ایران فرار کرده است و بعد از چند روز که در دریا شنا کرده است خودش را به ایران رسانده است. وی گفت از سازمان ما فقط مریم و هفت نفر دیگر در بیرون ایران هستند و بقیه به ایران پناهنده شده اند. پلیس اظهارات وی را برای پناهندگی کافی ندانست و به او اخطار کرد که تا چهل و هشت ساعت دیگر باید ایران را ترک کند.

ژنرال دوگل، آکتور سینما
عباس کیارستمی رئیس جمهور اسبق فرانسه عضویت افتخاری نود و هشتمین جشنواره کن امسال را پذیرفت. وی که در حال حاضر مشاور رئیس جمهور فرانسه در امور خیلی مهم است، در جشنواره کن امسال حاضر می شود تا خاطرات سالهای گذشته را تجدید کند. امسال جز سینمای ایران که دوازده فیلم در بخش مسابقه دارد، سینمای فرانسه نیز با چهار فیلم در این بخش حضوری درخشان دارد. فیلم های« من فرانسوا شانزده سال دارم» ساخته ژان میشل لکلر، « ژنرال دوگل، آکتور سینما» ساخته جمال ابو مونتان، « زمانی برای مستی گربه ها» ساخته فرانسواز بسون و « خانه مارگریت کجاست؟» ساخته بنوا ژیرارد چهار فیلم فرانسوی هستند که در جشنواره کن 2045 حضور دارند. دبیر جشنواره اعلام کرد: حضور کیارستمی افتخاری برای ماست. بعد از ناپلئون و دوگل او مهم ترین تاثیر را روی زندگی ما داشته است، ما سالها شراب را با پنیر می خوردیم، در حالی که حالا نان بربری را با شراب و پنیر می خوریم.

کمک جنسی ایران به سونامی
دولت ایران اعلام کرد که تا شش ماه دیگر کمک های جنسی اش را برای حمایت از قربانیان آب لرزه سونامی به تایلند می فرستد. سخنگوی دولت ایران اعلام کرد از اینکه ارسال این کمک ها کمی طول کشیده است عذرخواهی کرد. وزیر بازرگانی تایلند در پی اعلام این نکته گفت: کدام سونامی؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16851

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار شیرین عبادی، جشن دیوانگان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008