یکشنبه 26 مهر 1383

تیم ایران با دادن یک شهید بر قطر پیروز شد


هابیل علی اوف پس از روی کار آمدن از قادر علی اوف و طاهر علی اوف رهبران مخالفش خواست تا با اکبر علی اوف و زینب علی اوف از حزب طرفدار دولت آشتی کنند. شامل علی اوف رهبر اپوزیسیون جمهوری آذربایجان که در آنکارا به صورت تبعید زندگی می کند در پیامی به هابیل علی اوف گفت: عم اوغلی! اوتور بابا!

این برنامه هر هفته از رادیو دویچه وله پخش می شود. برنامه هفته گذشته را از همین جا بشنوید.

امروز 23 مهرماه 1423 هجری شمسی مطابق 14 اکتبر 2044 میلادی خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم:

در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2046 فوتبال میان تیم های ایران و قطر برگزار شد. تیم ایران که کاملا تهاجمی بازی می کرد در دقیقه دوم با یک بازی خیره کننده موفق شد تا گل برتری را بزند، سپس در دقیقه هفدهم تیم قطر موفق شد توپی را که داشت از زمین خارج می شد از فاصله چهل و پنج متری به طرف زمین ایران بفرستد، این توپ تصادفا به پای داور مسابقه برخورد کرد و در اثر اشتباه مدافع تیم ایران وارد گل شد و به این ترتیب قطر گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه سی و هشت علی رضا کریمی هافبک تیم ایران موفق شد توپی را در محوطه دفاعی تیم به دست بیاورد، وی کلیه بازیکنان تیم قطر را دریبل زد و بعد از عبور از دروازه بان دریبل را ادامه داده و موفق شد گروهی از تماشاگران را هم دریبل زده و با دریبل زدن نگهبانان استادیوم وارد شهر شده و از طریق مسیر کویت به امارات رفته و در بازگشت در اثر خستگی توپ را به شهاب عزیزی پاس دهد که این توپ با ضربه درخشان عزیزی دروازه قطر را درهم کوبید. سپس در دقیقه چهلم بازی تیم قطر در اثر اشتباه مدافعان ایران و عصبی شدن دروازه بان و قهر کردن مربی ایران موفق شد گل تساوی را با دست وارد دروازه ایران کند.

در بین دو نیمه استانیسلاو برلوویچ مربی تیم ایران از سوی فدراسیون فوتبال ایران برکنار و هفت دقیقه بعد گوستاو برلوویچ مربی کرووات مربی تیم ملی ایران شد. تیم ملی ایران که به یک پیروزی نیاز داشت از این لحظه به دفاع بدون توپ پرداخت. سرانجام در دقیقه نود و سه به تیم ایران خبر داده شد که باید پیروز شود. از این لحظه تیم ایران در دو دقیقه وقت باقی مانده چهل و هشت بار به تیم قطر حمله کرد که سرانجام بهروز هاشمخانی مدافع تیم ایران گل برتری را به ثمر رساند و در اثر شدت ضربات وارده به شهادت رسید. با این پیروزی تیم قطر که در رده هشتاد و سوم فیفا قرار دارد به رده نود و چهارم سقوط کرد و تیم ایران که در رده چهارم فوتبال جهان قرار دارد در رده سوم فیفا قرار گرفت. کاپیتان تیم ملی گفت: بعد از این چند بازی با ایتالیا، آلمان و برزیل داریم که پیروزی ما بر آنها مسلم است.

امید معماریان بازنشسته شد
امید معماریان دبیرکل سازمان ملل متحد و میلیاردر بزرگ ایرانی و دبیر گروه داوران جایزه نوبل در اثر خستگی از کار خود استعفا داد و به جزیره اختصاصی خود در هاوایی رفت تا روزهای پیری را در آنجا بگذراند. وی در گفتگو با خبرنگار روزنامه دیلی میرور گفت: من یک روزنامه نگار بودم، اما وقتی چهل سال قبل به مدت بیست و چهار روز در ایران زندانی شدم هم موفق شدم در تجارت بین المللی پیشرفت کنم و هم موفق شدم در صحنه جهانی جای خود را بازکنم. وی گفت: من همیشه مدیون آن مرد خشن که مرا بازجویی کرد خواهم بود. او درهای موفقیت را برایم باز کرد.

علی اف رئیس جمهور شد
هابیل علی اف رئیس جمهور آذربایجان شد. وی موفق شد تمام آراء بیش از یازده میلیون نفر از شرکت کنندگان در انتخابات را به دست بیاورد. رقبای او در این انتخابات کامل علی اوف و صابر علی اوف برادرانش بودند که برای احترام به برادر بزرگشان از رای آوردن در انتخابات خودداری کردند. هابیل علی اوف فرزند قابیل علی اوف و نوه الهام علی اوف روسای جمهور سابق و اسبق جمهوری آذربایجان است. قابیل علی اوف پس از مرگ پدرش الهام علی اوف توسط مردم آذربایجان که در این کشور به نام علی اوف معروف هستند، رئیس جمهور شد. هابیل علی اوف پس از روی کار آمدن از قادر علی اوف و طاهر علی اوف رهبران مخالفش خواست تا با اکبر علی اوف و زینب علی اوف از حزب طرفدار دولت آشتی کنند. شامل علی اوف رهبر اپوزیسیون جمهوری آذربایجان که در آنکارا به صورت تبعید زندگی می کند در پیامی به هابیل علی اوف گفت: عم اوغلی! اوتور بابا!

دکتر حبیبی رئیس فرهنگستان زبان فارسی شد
دکتر حسن حبیبی رئیس فرهنگستان زبان فارسی که به مدت پنجاه سال بود از زبان خودش استفاده نکرده بود هفته گذشته در اثر دیدن خواب بد به حرف آمد و گفت: من اعتراض داشتم. یکی از خویشاوندان دکتر حسن حبیبی گفت: ایشان بعد از پنجاه سال توضیح دادند که سالها بود می خواستند به بعضی از مسائل اعتراض کنند، اما فکر کردند شاید بهتر است بعدا این کار را بکنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13208

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تیم ایران با دادن یک شهید بر قطر پیروز شد' لينک داده اند.

wow
wow
resaneh
October 23, 2004 02:02 PM

تیم ایران با دادن یک شهید بر قطر پیروز شد
تیم ایران با دادن یک شهید بر قطر پیروز شد: در دقیقه سی و هشت علی رضا کریمی هافبک تیم ایران موفق شد توپی را در محوطه دفاعی تیم به دست بیاورد، و...
newsblog
November 24, 2004 10:47 PM

Copyright: gooya.com 2008