سه شنبه 25 فروردین 1383

21 فروردین 1423 شمسی


ستون چهل سال بعد در همین روز ستونی بود که نویسنده همین مطلب ده سال قبل در مجله هفتگی گل آقا نوشتن آنرا آغاز کرد و از این پس در این صفحه آنرا بطور هفتگی می خوانید و آنرا هرهفته از رادیو دویچه وله می شنوید.

این نوشته به صورت فایل صوتی هر هفته از رادیو دویچه وله پخش می شود. برای شنیدن این نوشته همین جا را کلیک کنید.

امروز 21 فروردین 1423 شمسی مطابق با 9 آپریل 2044 میلادی، خبرهای مهم این هفته را به اطلاع می رسانیم.

- رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد اسکناسهای 20 میلیون ریالی که با تصویر احمد باطبی رهبر کبیر جنبش ملی نسبتا اسلامی و دموکراتیک ایران به دلیل وجود خون روی پیراهن احمد و تصویر خشن وی از دور خارج شده و به جای آن اسکناسهای جدید با تصویر سیداسمیت خواننده راک گروه اومامابیاتومن چاپ خواهد شد. این اسکناس فعلا پول خرد محسوب می شود، اما بعضی از پیرمردها و پیرزنان آنرا نگهداری می کنند. استاد احمد باطبی که هفتاد سالگی اش را در ژنو می گذراند، گفت: طوری نیست، جمعش کنین.

- خلیل البرادعی فرزند محمدالبرادعی بازرس آژانس انرژی اتمی اعلام کرد که چند نیروگاه انرژی اتمی ایران در اطراف روستای احمدآباد کتول پیدا شده است. محمد البرادعی که بیست و چهار سال پیش به دلیل بحران روحی ناشی از مواضع مدیران سازمان انرژی ایران خودکشی کرد، وصیت کرده بود که پسرش کار وی را ادامه ندهد، اما خلیل البرادعی گفت: بخاطر روح پدرم این کار را می کنم. یاسر هاشمی رفسنجانی مدیر موسسه غنی ساز اعلام کرد: هیچی نمی تونین پیدا کنین، بیایین بگردین.

- دیوید جورج امانپور رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در یک اظهار نظر که شگفتی آگاهان را برانگیخت اعلام کرد دیگر تحمل بازی های ایران را ندارد. وی گفت: ایران باید به برخی از قوانین دینی که توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است احترام بگذارد. جرجعلی المحمودی الطرابلسی سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به اظهارات کاخ سفید گفت: برو بینیم بابا! حال نداری، ما خودمون عمری این کاره بودیم.

- انصافعلی هدایت روزنامه نگار و رهبر جنبش ترک های جوان سابق سه روز پیش با نوه اش در زندان تبریز سیتی ملاقات کرد. وی که متهم به استفاده از پول سیاه و ندادن مالیات از چهل سال پیش است، توسط دادگاه تبریز سیتی متهم شد که چهل سال پیش در سفرش به آلمان از رادیوی دولت فاشیست انگلیس پول گرفته است.

- سر چارلز غلامحسین مصباح یزدی رهبر مسلمانان بریتانیای کبیر دیروز در خطبه های نمازجمعه لندن کشورهای ایران، عراق و افغانستان را به عنوان محور شیطانی اعلام کرد و اعلام کرد این سه کشور عامل گسترش بی دینی و لاابالی گری در جهان هستند. به دنبال این اظهارنظر موج مردم عزادار لندن که برسرو سینه می زدند و خواهان وحدت مسلمانان اروپا علیه محور شیطانی بودند در لندن به راه افتاد.

- فیلم مارمولک، ساخته کمال تبریزی سه روز پیش به نمایش درآمد. این فیلم بعد از 39 سال موفق به حضور گسترده برپرده سینماهای تهران شد. مدیر زنجیره سالنهای سینه ماکس تهران از نمایش این فیلم خودداری کرد و گفت: مردم دوست دارند فیلم های آرام تماشا کنند.

توضیح: ستون چهل سال بعد در همین روز ستونی بود که نویسنده همین مطلب ده سال قبل در مجله هفتگی گل آقا نوشتن آنرا آغاز کرد. و از این پس در این صفحه آنرا بطور هفتگی می خوانید و آنرا هرهفته از رادیو دویچه وله می شنوید.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6390

فهرست زير سايت هايي هستند که به '21 فروردین 1423 شمسی' لينک داده اند.

سريال Friends
نبوی هم سرش خيلی شلوغ شده
Jump Cut
April 15, 2004 09:46 AM

Copyright: gooya.com 2008